Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rennod
Hejsan har precis köpt en v70 diesel 163hästars.tankade i dag hade dragit nästan litern blandad körning 35mil. Datorn visade 0,6l har kört häsfinka ungefär 8 mil av dessa även kört diselvärmare vid behov. Nån av er därute har säkert koll på ungefär vad förbrukning brukar ligga jag tycker att de va ganska mycket eller?
Användarvisningsbild
av milktrucker
virvelspjället kan vara ur funktion, då förbrukar bilen mer.
Men volvobilar är törstiga, det har de alltid varit.
med så stort släp får du räkna med närmare litern. Märkte själv hur min D5 automat surplade med tomt flyttsläp, det var smått otroligt att släpet kunde dubblera förbrukningen, från 5.5 L/100 km till omkring litern.

btw: extra lull-lull så som AWD? automat?
av baztubox
drog en biltransport från Gbg-Strängnäs (tom) lastade på en volvo v70N -02 och tillbaka till Göteborg tankade fullt innan avfärd och hade en kvarts tank kvar när resan var över. färddatorn visade 7,9L/100km och resan var på 81 mil T/R tankade sedan fullt igen och fick i 55L har en V70 -02 D5 163hk automat.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
baztubox skrev:drog en biltransport från Gbg-Strängnäs (tom) lastade på en volvo v70N -02 och tillbaka till Göteborg tankade fullt innan avfärd och hade en kvarts tank kvar när resan var över. färddatorn visade 7,9L/100km och resan var på 81 mil T/R tankade sedan fullt igen och fick i 55L har en V70 -02 D5 163hk automat.

Hmm... Din bil får väl dra 1800 kg på BE-kort. & en V70 väger väl runt 1700kg. Lätt kärra då :lol:
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]