Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av knut1955
Hei
Fikk min V70II D3 i februar 2011. Nå får jeg melding på dashen om at VOC abonnementet snart går ut. Fikk vel 3 års ab med da bilen var ny.

Må jeg ha VOC ab for fortsatt å kunne bruke Heater Start-appen? Denne er jo en super app og fornøyelse å komme til varm bil! Hva annen bruk av VOC har dere? Jeg har i ikke hatt annen nytte av VOC, har heldigvis aldri hatt behov for assistanse.

Fint med tilbakemelding,
Knut
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Heater Start använder VOC coden under Inställningar i telefonen (iPhone).
Så jag tror du måste ha aktivt abonnemang på Volvo On Call för att fortsätta använda Heater Start.
Med VOC-appen kan du också starta värmaren plus se och utföra en hel del annat. Kostar ca 100 kr i månaden med VOC efter att "gratisperioden" gått ut.

Jag har VOC själv (i en V70 D3 2014) och jag använder både VOC-appen och Heater Start appen. Både fungerar bra även om VOC-appen strulat några gånger (det var fel på Volvos VOC servrar för ca 1 månad sen). Om VOC strulat har Heater Start fungerat så jag har den senare lite som backup.

Finns en del kul saker i VOC-appen, prova den om du inte redan gjort det. Jag brukar kika ibland på hur mycket bränsle jag har kvar i tanken, att dörrarna är låsta på bilen och Varningar. Det är mest fjärrstart av värmaren via VOC appen jag använder.

/Bo
Användarvisningsbild
av joel80
Förlängning av VOC diskuterades precis i en annan tråd här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&start=20

bem skrev:VOC abonnemangsavgift årlig:
https://volvooncall-help-se.volvocars.c ... nformation

1375 kr/år = 114,60 kr/mån
2538 kr/2 år = 105,75 kr/mån

/Bo

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]