Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoV60D3
Tjusigt! tyckte jag när jag köpte en Volvo V60 D3 -11 med Keyless.

Men inte idag. Nu kan bara Hö, bakdörr användas för att öppna och låsa bilens dörrar. På verkstaden (Volvo) säger man att det är antennen som kan ha en felaktig kabel, vilket således måste bytas, kostnad 3 900:-. :cry:

Är det fler som har fått detta problem? Hur har ni behandlats?
Personligen tycker jag att det är under Volvos värdighet att inte åtgärda ett fel, kostnadsfritt, som är känt av verkstadskillarna sedan tidigare. :-(O)
Användarvisningsbild
av SvenB
Fungerar allt som det ska om du använder fjärren? Detta bör de ta på goodwill. Har du diskuterat det med verkstadschefen :?: :roll:
av pappapuff
Hade samma fel på min v60my12, fick handtaget på vänster framdörrarna utbytt gratis trots att nybilsgarantin var slut. Verkstan sa att det var ett känt fel och att dom därför gjorde det som goodwill.

Kända fabrikationsfel ska väl annars åtgärdas inom tre år va?
av Grängesdanne
pappapuff skrev:Hade samma fel på min v60my12, fick handtaget på vänster framdörrarna utbytt gratis trots att nybilsgarantin var slut. Verkstan sa att det var ett känt fel och att dom därför gjorde det som goodwill.

Kända fabrikationsfel ska väl annars åtgärdas inom tre år va?
Nybilsgarantin slut på en -12?
Kan ju vara möjligt om bilen är mer än 2 år och du är andra ägaren, annars om du är första ägaren har du 3 års garanti.
I så fall var det inte "goodwill", du hade helt enkelt laglig rätt till hjälpen.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Gillar inte heller Keyless skulle provköra en S80 -12 på kvd i somras och den hade keyless och det gick inte öppna dörren till den på något sett via nyckeln eller knappen dessutom kunde man inte öppna dörren på traditionellt sätt, nu ingår ju dessutom keyless i summum så nästa gång får det kanske bli en momentum + utrustning, elstol osv för att slippa keyless.
Användarvisningsbild
av SvenB
simonhalmstad skrev:Gillar inte heller Keyless skulle provköra en S80 -12 på kvd i somras och den hade keyless och det gick inte öppna dörren till den på något sett via nyckeln eller knappen dessutom kunde man inte öppna dörren på traditionellt sätt
Det där verkar varit batterifel i fjärrnyckeln eftersom det inte gick att "öppna dörren på traditionellt sätt" heller.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Keyless-funktionen i sig är bland det bästa med min bil tycker jag. :)
Riktigt skönt att slippa gräva efter nyckeln i fickan när man har händerna fulla.

De nya handtagen med touch är värdelösa för att låsa.
V70 och V50 har handtag med gummiknapp för låsning som fungerar mycket bättre.
Går det att byta till den modellen av handtag?

Upplåsning görs bäst med en äldre mans rörelsehastighet. sätt handen i handtaget, vänta, vänta och dra sakta ut handtaget. :D

Upplåsning och start av motor har aldrig varit problem på min men när det är blött och kallt får jag låsa på bakluckans knapp. :evil:
av Lövet
Om det inte går att öppna bilen med nyckeln så borde problemet inte ligga i handtaget.

Hade Keyless på förra V60 och gillade den mestadels. Funkade klockrent hela tiden. Enda "problemet" var att bilen låste/låste upp bilen hela tiden när man tvättade bilen. Löstes genom att lägga nyckeln inuti bilen istället. Dock känns väl just den grejen som att funktionen inte är helt färdigutvecklad trots allt.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
andreas_lofgren skrev: Hade Keyless på förra V60 och gillade den mestadels. Funkade klockrent hela tiden. Enda "problemet" var att bilen låste/låste upp bilen hela tiden när man tvättade bilen. Löstes genom att lägga nyckeln inuti bilen istället. Dock känns väl just den grejen som att funktionen inte är helt färdigutvecklad trots allt.
Exakt min känsla också, fungerar riktigt bra förutom när man kör högtryckstvätten då backspeglarna kör jojo fram och tillbaka av alla upp/låsningar... Jag har dock inte vågat lägga in nyckeln i bilen, det känns minst sagt som att be om problem.
av Lövet
Lägg den då 5 meter bort. Löser samma problem.
utbytesintervaller

Mejlade modell och regnr till volvo-support-se@vo[…]

Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]