Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
OK, då rullar det nog en hel del lite äldre V70 II efter våra vägar med den där undermåliga AC pumpen. Väl bara hoppas folk klarar sin motor om deras pump går åt fanders och att de har kvar nåt på maskinskadeförsäkringen om nåt händer.
/Bo
av Hubbe
Tack för alla tips.

Det blev dock inte någon affär med denna.

Felen som var:
-Vibrationer både fram och bak i olika hastigheter. Jag är ganska nojig på detta var ett problem jag hade på min S60 och aldrig riktigt fick bort fast jag bytte mycket grejer. Fälgarna var kraftigt viktade, både sommar och vinter. Varav en på utsidan, vilket fick mig att tro att dom kanske prövat vikta hjulen på plats.
-Fukt i höger framlykta.
-Rost och fukt, samt släckt nrplåtsbelysning, den ena.
-Bakluckan hade fått en rejäl kantstötning, nån lastningsolycka. Såg ut som att det var ett eländigt ställe i nederkant med plåtveck, som gjort för att rosta.
-Sen måste jag säga att den sexväxlade manuella lådan var hemsk. Inte alls lika fin som den femväxlade jag hade i S60in.
Användarvisningsbild
av SvenB
bem skrev:Hej,
Ett tips till:
Be säljaren logga in på "MIN VOLVO" (skapa ett Volvo ID om han inte har det) https://minvolvo.volvocars.se/login
Där finns på ett ställe du kan se historik:
Klicka på Regnr, sen på rubriken Service & Garantier varvid ett fliksystem dyker upp, välj Historik.
Där visas "Mina verkstadsbesök", Datum, Benämning, Mätare
Detta gäller bara om det inte är en bilfirma som säljer bilen. Det är bara de arbeten som gjorts då senaste bilägaren ägt bilen, och endast på auktoriserade Volvo verkstäder. Har bilen servats/reparerats på fristående verkstad finns inte det med.
av Hubbe
Haha vafan, är hela bagageluckan i plast?

Ägaren var inte där, utan det var hans fru som visade den. Så det gick inte att få så mycket info.
Användarvisningsbild
av bem
Hubbe,

Hur mycket ville säljaren ha för bilen du kikade på?
Om den inte hade haft de fel du upptäckte hade den annars varit köpvärd?

Då blir det att fortsäta leta då antar jag.

Kanske kolla på en XC70 istället om du ändå är ute efter AWD?

/Bo
av Hubbe
Det är väl rätt bra kurs på den. 140.000kr.

Men som Droopy säger, den förmedlar känslan "ett misskött lik". Även om det kanske mest är småfel som är lätta att fixa så vill man inte ta över en bil för dom pengarna som ägts av någon som inte ens ser till att alla lampor lyser när han ska visa bilen.

Ja jag fortsätter leta, men det blir ingen manuell!
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]