Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dissonans
Min S60 T5 2004 verkar antingen sakna eluppvärmda backspeglar eller så fungerar ingen av dem. Oavsett är det sjukt irriterande, för alla andra gamla häckar jag har ägt har haft uppvärmda backspeglar.
Var Volvo verkligen så dumma och snåla att det var extrautrustning? Om så, går det att eftermontera på ett hyfsat enkelt sätt?
Hur ser jag enklast om jag har/inte har uppvärmda backspeglar?
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det en importbil? Annars var det eluppvärmda speglar på alla Volvo 2004 har jag för mig. Det skall vara samma knapp som till bakruteuppvärminingen. Jag tror inte det går att kolla med mindre än att sätta på dom när det är frost eller imma på speglarna.
Användarvisningsbild
av SvenB
Enligt bifogade instruktionsbok ser det inte ut att ha varit extratillbehör med eluppvärmda backspeglar.
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... tp8146.pdf
Användarvisningsbild
av SvenB
Aj,då. Jag googlade på Volvo S60 -04 och fick denna bok. Sorry :oops:
Här är ju en liknande tråd: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

"Beställde min i februari 2003. Bilens strukturvecka 200316 enligt VIDA (dvs byggd i april 2003). Bl.a. en motor på 2.5 liter, ny design på backspeglar och nycklar jmf med tidigare S60.

Eluppvärmda backspeglar var faktiskt tillval men jag fattade inte bättre då… borde naturligtvis ha valt det men då tyckte jag värmda backspeglar var något i stil med ”svammel”…"

Min är också en vääääldigt tidig 04, byggd redan mars 03 men står som MY04 i VIN. Varför Volvo bytte årsmodell så tidigt 2004 vet jag inte, de brukar väl byta framåt sommaren?
Laddinställningar i sensus

Har inte sett några laddningsinställnin[…]

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]