Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Umekille: Jävlar va gammal du måste vara! 1070-talet. ;) Och att Volvo var etablerat redan då! ;)
av Lövet
StefanN skrev:
andreas_lofgren skrev:Man kan i upphandlingen kräva att bakdörrarna ska kunna öppnas XX grader. Och av en händelse klarar bara en viss bil det...
Nope, då blir det riktad upphandling. Köper en del fordon på upphandling och det är en djungel.
Fast just det exemplet kommer från en polisbilsupphandling.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Ingen som minns saab? Eftersom det inte finns längre kan man ju anta att andra märken kommer ta upp deras andel.
Användarvisningsbild
av joel80
I artikeln jag länkade till sstod det att bl.a Opel nu finns bland de som polisen kan ta in offert ifrån.. det är en av de "ersättare" från Saab-tiden.
Användarvisningsbild
av bem
TommyP86 skrev:Ingen som minns saab? Eftersom det inte finns längre kan man ju anta att andra märken kommer ta upp deras andel.
SAAB som polisbil: kolla här http://www.saabkulla.se/124932918

Men SAAB har ju återuppstått så vem vet det skulle kunna bli SAAB som polisbil i framtiden?
Man köper sin SAAB på "internet" nu har jag hört (i Trollhättan tror jag visst det gick att få provköra en först med början mitten januari 2014).
http://saabcars.com/sv/products/campaign/#orderSaab

/Bo
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Har polisen slutat köpa in sedaner nu? Nya Saab 9-5an var den sista? För visst körde dom mer sedaner innan? Vore rätt fräckt om man såg en S80 Polisbil. 8)
Användarvisningsbild
av joel80
Civilpolisen har väl fortfarande sedaner... :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja det har dom säkert, men saknar dom målade polis sedanerna, men i singapore kör dom visst S80 T5. :P

Bild
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]