Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kjelleberg
Tjena!

Har kikat en del på Road Wars där även dom kör Volvo.
I en av bilarna såg jag en konsoll där det i vanliga fall sitter högtalare och/eller RTI. Någon som hittat något
Liknande?

Har letat som en galning men hittar inget. Finns kanske bara till högerstyrda ?
Bilagor
4945587303_d780ce6d5d_z (1).jpg
Här har vi en bild, finns kanske bara till högerstyrd?
4945587303_d780ce6d5d_z (1).jpg (172.32 KiB) Visad 417 gånger
Som denna Polisutrustade bil, varför denna tråkiga inredning? Inget skinn :roll: Plastratt :shock: och ingen ECC :???:

Det är en arbetsplats. Ventilerade skinnstolar är väl det minsta man kan begära!
Perra83 skrev:Som denna Polisutrustade bil, varför denna tråkiga inredning? Inget skinn :roll: Plastratt :shock: och ingen ECC :???:

Det är en arbetsplats. Ventilerade skinnstolar är väl det minsta man kan begära!

Kändes väldigt snik.
Om det är den på bilden du syftar på så är den förmodligen tillverkad av något företag som anpassar bilar till speciella uppgifter, till exempel polisbil. Det ser lite hemmasnickrat ut.
av Lövet
Perra83 skrev: Det är en arbetsplats. Ventilerade skinnstolar är väl det minsta man kan begära!
Just därför den har textilklädsel. Det andas ännu bättre.
av Andis
Måste väll nästan vara extra beställning att inte få ECC :D har heller aldrig sett eller hört ens att det gick att få en N serie utan ECC.

Ja var verkligen en snik utrustad V70N
Vad gäller konsollen så kan det vara klart vara så, en lokalt tillverkad del är knappast omöjlig. Man får kanske plocka fram fantasin och gå loss själv...

Vad det gäller tygklädseln så har även svenska myndighetsbilar tyg i den mån det är tillgängligt. Inom Kriminalvården har jag aldrig sett att vi har något annat än tyg. Kan tänka mig att det är för att det inte slits ut på samma sätt vid upprepad ur/in stigning, formas lättare efter utrustningen i bältet och är som sagt även mycket luftigare.

Har lite svårt att se varför man skulle välja bort ECCn dock. Lär inte vara någon större skillnad i pris...

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]

Dåligt batteri?

Idag startade inte min frus s80 -03 . Dåligt[…]