Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Bjerka78
Bjerka78 skrev:Tjenixen!

Har efter mkt strul lyckats få in vida i datorn, koppla in den i odb uttaget o på med tändningen. Men den blinkar rött på firmware statusen. Kan nån vänlig själ berätta hur man kan ladda in ny firmware i dicen? Finns inget strömuttag på min eller måste man skruva isär den? Kan man koppla in den med odb kabeln o uppdatera med den i? Orkar inte skicka tillbaka den o få den fixad. Måste få igång renegering så jag kan åka med bilen igen
Så nu har jag laddat i firmware igen. Lätt som en plätt. Nu lyser den grönt o allt funkar som det ska
av WS6
Volvo Dice Vida 2013A Installationsproblem.Hej har fått hem Dice/vida 2013A. Men nu till problemet det laddar in bra enda till slutet. Då kommer det upp en ruta som det står Security OK VIDA NOT OK.
Har kört på 3st olika datorer, Med win7 ultimate 5g ram 500gb hdd 64bit IE9. Win7 professional 4g ram 500gb hdd 64 bit IE9. Win7 home 4g ram 500gb hdd 64 bit IE9 på den sista av dessa så sa programmet till att man inte kund installera på Win7 home. När man kollar logen så ser det ut som det är filer som inte öppnar upp det är rar filer som det verkar, något med data strömmar. Kan det var så att det är fel på rar filerna att dom är trasiga eller ska man prova att köra Win XP, IE8 ,SP3,32 bit :?: .Finns det någon som har haft liknande problem kom med idéer vad man ska göra ?:-/
av Bjerka78
greeeken skrev:Men vart hittade du firmwaren
Den har jag på skiva och programmet för att flasha dicen. Gjort det 2 gånger pga att jag strula med att få USB porten att funka
Användarvisningsbild
av BasRutten
Är det rekommenderat att ladda batteriet medans man felsöker med Vida/Dice?

Behöver man i så fall en kraftigare laddare än en CTek XS3600?
av Bjerka78
BasRutten skrev:Är det rekommenderat att ladda batteriet medans man felsöker med Vida/Dice?

Behöver man i så fall en kraftigare laddare än en CTek XS3600?
Jag har det iaf o slå på parkeringsljusen. Ingen stolsvärme på heller.
Vet inte min e en 6A laddare
Användarvisningsbild
av Ted68
Jag måste fråga, har läst igenom tråden men ser inte nån som har fått till det med Windows 8 och dice. Jag har installerat vida 2012D på Windows 8 och det funkar bra, får iofs köra med webbläsareläge IE 9.

Men kan inte kommunicera med min bil, dicen dyker aldrig upp i vida. Får ett rött kryss under kommunikationsverktyg.
Så har nån fått till det med dice och windows 8 och kan prata med bilen?

Kan ju tillägga att jag inte har Microsoft net framework 4.5.1 på datorn.
Har även testat på en helt ny installation med, utan alla uppdateringar.

På min dator med windows 7 ultimate funkar det ju perfekt.
av KnotVillage
Jag har kört med alla OS till 8.0 men när du kommer upp till IE10 måste du äbdra läge till IE9 men jag får det inte att fungera med 8.1, alltså IE11.
av mwgw
Hej ang. VIDA

Jag har laddat ned VIDA 2010, 2012 & 2013 i olika versioner A B ....osv; från "Den Sjörövar viken" de kommer ifrån Ungern & Kina. De är nedlusade med virus & måste alltid rensas innan de kan köras.
Jag har köpt en laptop enkom för detta som matchar specarna programmet kräver: operativsystemet - XP-Pro sp 3, HD minne >50gb & RAM minne 3,5gb.
På min andra laptop har jag Win 7 PRO/Enterprice 32 bit, hd > 100gb, 8gb RAM.
Jag matchar alltså alla hård & mjukvaru krav.
Vida - 2010 & 12 har jag kört på Win XP PRO
Vida - 2012 & 13 har jag kört på Win 7 PRO.
Resultat efter ca 50 timmars trixande --- VIDA NOT OK.
Jag har ställt om BIOS klockan, tagit bort & installerat SQL 5,
ändrat skärmupplösningen till 1024*768, Installerat I. Explorer 8.

Fråga är det någon som har en frisk kopia av programmet I så fall PM á mig.
Hjälpsökande!
av Jonas_latt
Konstigt. Jag har laddat ner flera olika och fått alla att finna på alla datorer jag har försökt. Man behöver inte ha aalla krav. Det går ändra i installations filen. Om man tex har för lite ram eller liknande.
Har du sökt på Youtube Och gjort som de gör.?
Var bor du?
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 241

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]