Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Jag märkte det nu, man kan se på vissa bilar att inredningen är delvis förstöd. http://www.blocket.se/gotland/Saab_9_5_ ... ?ca=20&w=3 kollar man på saaben noga så kan man se att något är skumt.
Jag kommer in på hans sida. & håller med om att han skulle stängas ute från Blocket, men dem tjänar ju pengar på att han lägger ut annonser. Nu 128 bilar till salu, som han äger privat....
Ja Blocketsidan kommer man in på. Men inte Hemsidan. Det finns en länk på Blocketsidan som går till http://www.bilhallenvisby.se den är stängd.
Jo den har varit det ett tag nu, kostar ju pengar att ha en sida. Han drar väl inte in några nu. Lokaltidningen hade ett reportage om honom nu i höstas. Så kunderna lyser nog med sin frånvaro :-D
Tycker det räcker med att scrolla igenom hans utbud på blocketbutiken för att förstå att han är en klassisk bilskojjare, iprincip samtliga bilar i hallen är tydligen såkallade "toppex" eller unika samlarobjekt.

Har faktiskt kikat på en bil hos honom en gång för några år sen men jag är väldigt tacksam för att jag förstod bättre, han verkar ha ungefär samma utbud fortfarande så man kan ju undra vad han lever på eftersom det uppenbarligen av flera anledningar är svårt för honom att skyffla bilar.
Det kan hänga ihop med hur mycket utgifter man har. :D
Gotlandsbästa skrev:Någon som vet hur man kollar historiken på en bil?

Mr Pettersson har en XC90 ute nu, 14 ägare & bara 13900 Mil. En 2003. Luktar skumt.

http://www.blocket.se/gotland/Volvo_XC9 ... ?ca=19&w=1
Förr gick det att beställa utdrag från trafikverket på alla som ägt bilen hela vägen tillbaka.

Men nu mer vet jag inte vem man ringer och beställer men tänkte nämna att det har gått.

Om du har ork får du ringa runt alla nya myndigheter och se om det är möjligt även 2014 eller om vi gått bakåt i utvecklingen på det registret borde ju vara ännu enklare idag som att få allt på pdf på mail samma dag om man skulle hålla utvecklingen men erfarenhet säger att det inte alltid är så. Utan att visa saker har blivit krångliga som bara den.

Har även för mig att man kunde se på besiktningspappren vart bilen var besiktigad och sen ringa runt och få ut kopior från den besiktningshallen där den var besiktigad. Men så långt har jag inte gått utan nöjt mig med föregående ägare historik.

Lycka till.
Med vänlig hälsning,
Andis
Andis skrev:
Gotlandsbästa skrev:Någon som vet hur man kollar historiken på en bil?

Mr Pettersson har en XC90 ute nu, 14 ägare & bara 13900 Mil. En 2003. Luktar skumt.

http://www.blocket.se/gotland/Volvo_XC9 ... ?ca=19&w=1
Förr gick det att beställa utdrag från trafikverket på alla som ägt bilen hela vägen tillbaka.

Men nu mer vet jag inte vem man ringer och beställer men tänkte nämna att det har gått.

Om du har ork får du ringa runt alla nya myndigheter och se om det är möjligt även 2014 eller om vi gått bakåt i utvecklingen på det registret borde ju vara ännu enklare idag som att få allt på pdf på mail samma dag om man skulle hålla utvecklingen men erfarenhet säger att det inte alltid är så. Utan att visa saker har blivit krångliga som bara den.

Har även för mig att man kunde se på besiktningspappren vart bilen var besiktigad och sen ringa runt och få ut kopior från den besiktningshallen där den var besiktigad. Men så långt har jag inte gått utan nöjt mig med föregående ägare historik.

Lycka till.
Med vänlig hälsning,
Andis

Hua. Låter jobbigt.
Tänkte om någon hade tillgång till ett register. Transportstyrelsen ger viss info men inte all, Carfax kostar pengar & så kul är det inte!

Men tack ändå Andis!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för[…]

Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara någo[…]

Jag håller med dieselkenneth , jag har sj[…]