Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alan
Hej tänkte koppla in laddtrycksmätare på min TDI har har hittat trådar hur man kopplar in den på bensinmotorn, tyvärr var jag lite snabb när jag köpte mätare så jag köpte en vaccum mätare istället så det blir att köpa en ny mätare. Men varför har man en vaccum mätare i bilen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mja, kan väl vara skoj att ha en tryckmätare på sugisar också :P
Jag anser väl mest att det är i 'felsköningsyfte'. Även en sugis ska ju ha ett specifikt vakuum, och börjar mätaren avvika så tyder det ju på att något är fel. Annars är väl mest en 'bling' grej.
av Henke3
såldes tidigare som ekonomi mätare och fanns även std på en del äldre bilar just för att påvisa ekonomiskt körsätt = högt vacuum.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Nexus skrev:har inte bmw fortfarande liknande stenålders mätare på sina bilar....
Och den försvinner upp såfort man ens tittar på gasen :P
av alan
Hur drar man lättast in slangen in till kupen, eftersom jag inte har någon kopplingspedal funderar jag på att borra ett litet hål i täckbrickan,sen hörde jag även man kunde ta sig in säkringsboxen vid a stolpen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja... Det går via säkringsboxen... Jag var dum nog att dra slangen den vägen :oops: ... Iiiinget att rekommendera...
Nej, det finns genomföring i torpedväggen i form av en slang. Den sitter väldigt smidigt till(host) bakom reläboxen(inne i kupén), och följer sedan hjulhuset i motorrummet. Min ände var strax bakom luftboxen - lagom (o)tillgänglig :roll:
Jag svor lite över den fina konstruktionen när jag drog mina strömkablar härom veckan... Borrmaskinen såg onekligen frestande ut :lol:
av alan
Nu har jag var och inhandlat en ny borr och borrat hål i det jag trodde och hoppas bara var en täckbricka, för hålet där en kopplingspedal kan sitta. Dock så tar det stop efter ca 10 cm samt att bilen nu rycker svart när man gasar. Undrar vad jag har borrat i. Jag har inga problem med att borra men var?

Är det någon som vet om jag bara borrat i en täckbricka eller om jag har borrat hål i något.
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]