Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

reverend skrev:
Andis skrev:
reverend skrev:Min ar iofs en '96 965a som jag kopte med 142000 miles pa sig i Maj 2008. Den drog en del soppa for jag korde hem den fran San Francisco till Denver (19 timmar i strack) utan overdrive.

Har ar lite siffror;
http://www.robdiesel.com/temp/volvo2.html

Har ar soppa och delar;
http://www.robdiesel.com/temp/volvo1.html

Aven en billig bil kan vara ganska dyr efter ett par ar! :|

Jag kletar ner alla nuffror fran min V70 nu sa vi far se hur fattig man ar om ett par ar. haha
Kul att även se din uträkning.

Lite andra priser på olje byte i staterna :-)
Här kostar ju ett oljefilter 115 kr bara det är 17,50 dollar.
Original olja utan rabbat ca 1000-1200kr = 152-182 dollar

Med vänlig hälsning,
Andis
Ar det sa illa? Kan ni importera filter och olja fran USA da eller blir det skatt vid tullen? Jag koper min Mobil 1 i 6-quart lador (nastan 6 liter) for $28, sen kostar ett filter runt $5, eller lite mindre om man koper ett par stycken i taget.
Tar jag bilen till en Jifffy Lube eller Grease Monkey sa blir det runt $30 for deras billiga olja (inte syntetisk). Vet inte riktigt, Jag gor allt sjalv.

Jag far val packa olja i bagaget nasta gang jag tar mig till sverige. :mrgreen:

Hej ja det får du göra :-)

Är många delar samt saker runt bilar som är betydligt billigare i staterna. Har varit in på oljeverkstad i staterna Tjitt vad billigt det var och inget snack om hur många liter eller något bara frågan mineral halvsyntet eller helsyntet. Samma pris oavsett bil körde dom när jag var där i North Carolina.

Har även en Mustang och den importerar jag alla delar som behövs till från staterna.
Kommer undan med ungefär 1/2 - 1/3 av priset då trots betalning av tullarna.
Vissa delar har varit ännu mer bortåt 8-10 gånger billigare som värst. När jag importera en kamkjedja till en nyare Ford V8 med överliggande kamaxlar.

Vart i staterna bor du ?

Med vänlig hälsning,
Andis

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]