Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Köpte bilen på Vmc Gotland i somras. En Xc70 2006. Hade gått strax över 25000. Mycket välskött & fin.
När pappren skrevs så skulle bromsar bytas bak, när jag hämtade den var batteriet slut. Kablar & sedan startade bilen. Men jag kände direkt att det var något med bromsarna fram.
Efter första långturen så skakade framvagnen som fan. Ringer & dem ber mig komma. Bromsskivorna... Dem byter dem & jag får åka vidare. Detta sker sedan två gånger till. Nu har jag fått nya skivor fram tre gånger. (På garantin) När bilen börjar vibrera igen blir jag förbannad. Dem tar in den & kolla igenom den ordentligt. Nu var det styrleder & länkarmsbustningar som var slut. Ny tid & ny lånebil. När jag hämtar bilen säger dem att det fortfarande vibrerar. Mummel mummel.... Ny tid & nya reparationer.
Bilen stod nu inne tre dagar på den förhoppningsvis sista stora operationen på länge. Det tog längre tid då navet satt fast i drivaxeln, så dem fick skära bort det. Ny axel beställdes med flygfrakt.

När bilen hämtas Fredagen den 20 Dec är den vibrationsfri!! :D Framvagnen är nästan som ny, Nu är det Nya skivor,nya nav, styrleder, länkarmar, drivaxel. ALLT gick på garantin. En stor eloge till Visby motorcentral för detta! :-)-)
av Andis
Gratulerar. Samt stor eloge till Vmc Gotland som lämnar så goda garantier på en bil som gått så pass långt.

Ps. Har byt alla dom sakerna du nämner på min med utom drivaxlarna. För att få en tyst och fin framvagn min har gått 22800 mil.

Med vänlig hälsning,
Andis
Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]