Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av seimila
KnotVillage skrev:
seimila skrev:När jag ska skapa en arbetslista i Vida 2013a så får jag error hela tiden. I övrigt så verkar allt i programmet fungera.
Några tips?

Varför ska du skapa en arbetslista?
Av ren nyfikenhet då det är en funktion som finns i programmet som jag bara ville testa. Och då jag får error så stör det mig och jag undrar om det finns någon lösning.
Användarvisningsbild
av bem
T5Driver skrev:Installerade VIDA 2012B på min laptop idag, (Win 7 ultimate, IE9) utan problem. När jag ska logga in på inloggningssidan med "1" eller "admin" så laddas sidan till hälften sen kommer det upp en ny ruta där det står: use your VCC CDSID to login. Under texten finns två rader: username och password. Skriver jag nått i fälten och trycker på login kommer en text upp: fel användarnamn eller lösenord. Därefter står det : kan inte kontakta värddator. Tips någon, alla förslag mottages tacksamt.
Jag är inte hundra men jag har för mig att det beror på att du inte installerat patchen. Gör det så bör det funka sen.
Leta bakåt i denna tråd så tror jag att jag skev det (i sept eller nåt sånt).
Hitta vad jag skrev 14 sept:
Om man har VIDA2013A så måste patchen installeras, installera den på C:\ så hamnar patchfilerna rätt (C:\VIDA), annars tror jag man får problem att logga in med admin på startsidan/inloggningssidan i VIDA All-In-One.

/Bo
av T5Driver
bem skrev:
T5Driver skrev:Installerade VIDA 2012B på min laptop idag, (Win 7 ultimate, IE9) utan problem. När jag ska logga in på inloggningssidan med "1" eller "admin" så laddas sidan till hälften sen kommer det upp en ny ruta där det står: use your VCC CDSID to login. Under texten finns två rader: username och password. Skriver jag nått i fälten och trycker på login kommer en text upp: fel användarnamn eller lösenord. Därefter står det : kan inte kontakta värddator. Tips någon, alla förslag mottages tacksamt.
Jag är inte hundra men jag har för mig att det beror på att du inte installerat patchen. Gör det så bör det funka sen.
Leta bakåt i denna tråd så tror jag att jag skev det (i sept eller nåt sånt).
Hitta vad jag skrev 14 sept:
Om man har VIDA2013A så måste patchen installeras, installera den på C:\ så hamnar patchfilerna rätt (C:\VIDA), annars tror jag man får problem att logga in med admin på startsidan/inloggningssidan i VIDA All-In-One.

/Bo
Tack för hjälpen Bo
Det var jag som missade patchningen lite grann, nu fungerar allt tip top. VIDA 2012B på Win 7 ult 64-bit IE9 64-bit.
Nu måste jag skaffa en Dice, några förslag på en bra handlare?
/Gabriel
av DannePe
KnotVillage skrev:När någon får Vida att fungera med IE11 så snälla beskriv hur. Saknar det på den stationära.
Har 2012D och IE11, kör vidan i kompatibilitetsläge i IE11 och det fungerar.
av Bjerka78
Tjenixen!

Har efter mkt strul lyckats få in vida i datorn, koppla in den i odb uttaget o på med tändningen. Men den blinkar rött på firmware statusen. Kan nån vänlig själ berätta hur man kan ladda in ny firmware i dicen? Finns inget strömuttag på min eller måste man skruva isär den? Kan man koppla in den med odb kabeln o uppdatera med den i? Orkar inte skicka tillbaka den o få den fixad. Måste få igång renegering så jag kan åka med bilen igen
Användarvisningsbild
av bem
KnotVillage skrev:När någon får Vida att fungera med IE11 så snälla beskriv hur. Saknar det på den stationära.
Kör IE11 i IE10 läge så bör det fungera. När du startar IE 11 så tryck sen F12 tangenten (eller välj via Verktyg, F12-utvecklingsverktyg) så kan du ställa in detta, välj Dokumentläge: 10
Se http://msdn.microsoft.com/en-us/library ... s.85).aspx

/Bo
Användarvisningsbild
av bem
KnotVillage skrev:måste du ställa om det vid varje gång?
Ja, det måste man:

Changes made to the Document Mode in F12 Developer Tools apply only for the duration of the browser session; when you close the browser and return to the site it will be in the default mode again
http://www.modern.ie/en-us/f12

Dokumentläge (Document Mode): Edge (standard) = IE 11
Sen kan du välja te x Dokumentläge: 10 = IE 10 istället, men som sagt inställningen gällar bara det fönster du har framme, samma s k session, stänger du webbläsaren och startar en igen så du ej ligger kvar i samma session så faller inställningen tillbaka till standardläget Edge = IE 11.

/Bo
  • 1
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 241

Enda gången det märks någon skill[…]

Jaha, det är en större modell ser jag. U[…]

Bilder

Tack! Med andra ord går inget att justera […]