Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
perin skrev:
MartinS skrev: Skrönan att det är 'en tjänstebil från volvo' måste vara den vanligaste skitsnackartrenden inom volvohandeln. Det kan va test, demo eller hyr/lånebilar. Men säljarna säger gärna att det är en fd. tjänstebil för att det låter bättre.

/Martin
Det där har jag inte tänkt på men det är nog stor sannolikhet att det är så.
Min S60 Classic som va kanon utrustad hade Volvo VCE i Arvika haft. Där va det oxå ett helt annat Volvo företag som stod som ägare på bilen.
Ja fick tag på han som hade kört bilen, de va lite kul. Trevlig bil för övrigt.

Klart att det är många testbilar som säljs efter att de har testats klart. SVT borde göra en dokumentärfilm om Volvo PV.
av perhall
MartinS skrev:Skrönan att det är 'en tjänstebil från volvo' måste vara den vanligaste skitsnackartrenden inom volvohandeln. Det kan va test, demo eller hyr/lånebilar. Men säljarna säger gärna att det är en fd. tjänstebil för att det låter bättre.

/Martin
Den är säkert vanligast för Volvo som är stört men också vanlig för andra märken.
Typex. Toyota-åf i mellanstor stad säljer en Avensis med 1800 mil: "Marknadschefen har haft den som tjänstebil". Det finns knappt nån marknadschef där och möjilghen har han "marknadsansvarig" tagit hem den ibland, men den har definitivt primärt varit provkörningsbil!

De flesta åf, utom kanske Bilia och några andra jättestora, har ju personalens tjänstebilar som provkörningsbilar dagtid. Låter ju bättre med tjänstebil än provkörningsbil. "Personalchefen har haft 335:an som tjänstebil, en dam i 55-årsåldern"
PH
av Petzzon
perhall skrev:Personalrabatterna var ju fantastiska på 80-talet men nu är det så mycket kampanjer och annat att det inte är så avgörande, förutom om man vill ha en udda spec...
Nja skulle jag vilja säga, Volvoanställda får ju ta del av dessa också men har ändå upp till 15% ytterligare. Svårt att tro att någon får över 10% som privatperson på Volvos rek. list priser. Så 5% extra på nästan 500.000 är ju ändå en slant tycker jag.
av perhall
Petzzon skrev:
perhall skrev:Personalrabatterna var ju fantastiska på 80-talet men nu är det så mycket kampanjer och annat att det inte är så avgörande, förutom om man vill ha en udda spec...
Nja skulle jag vilja säga, Volvoanställda får ju ta del av dessa också men har ändå upp till 15% ytterligare. Svårt att tro att någon får över 10% som privatperson på Volvos rek. list priser. Så 5% extra på nästan 500.000 är ju ändå en slant tycker jag.
Jag vet inte om Volvoanställda får alla extrakampanjer - jag har fått 9% på bilen, 30% på options och därtill gratis vinterhjul omvandlat till 10 000 i rabatt samt 9900 (före rabatt) för Ocean Race. Och bra betalt för inbyte.
PH
av Petzzon
perhall skrev:
Petzzon skrev:
Jag vet inte om Volvoanställda får alla extrakampanjer - jag har fått 9% på bilen, 30% på options och därtill gratis vinterhjul omvandlat till 10 000 i rabatt samt 9900 (före rabatt) för Ocean Race. Och bra betalt för inbyte.
PH
Precis som jag skrev ovan får Volvoanställda dessa kampanjer också, samt 15 % på bil alla tillbehör samt paket.

Köpte en XC 60 D4 AWD BE Pro för en tid sen och fick även DS paketet för 9900:- samt AWD erbjudande. Slutade på knappa 18% rabatt totalt.

Bra att ha en far som är Volvo pensionär :)
Användarvisningsbild
av SvenB
perhall skrev: De flesta åf, utom kanske Bilia och några andra jättestora, har ju personalens tjänstebilar som provkörningsbilar dagtid. Låter ju bättre med tjänstebil än provkörningsbil. "Personalchefen har haft 335:an som tjänstebil, en dam i 55-årsåldern"
Men då är bilen också registrerad på återförsäljaren, inte på Volvobil i Göteborg. :D
av Lövet
Inte nödvändigtvis. Finns olika varianter på hur demobilar är ägda. Inte alltid de ägs av återförsäljaren. En del roterar mellan åf. (Vet ej exakt hur det är på Volvo men ett par andra märken vet jag har så).
Användarvisningsbild
av Pickadoll
Många bilar på volvobil är just nu "gamla" hyr bilar från Hertz. Dom har gått som hyrbil i 6mån. Köpte en sån "gammal" hyrbil nu innan jul en V70 R-Design utan R-Design fälgarna. Men bra utrustad för att vara en hyrbil. Konstig spec för att vara en hyrbil =)

Detta plus fast drag och DE som jag inte fattat riktigt vad det är.

ELMANÖVRERAD BAKLUCKA
ELUPPVÄRMDA SPOLARMUNST.
ELUTTAG 12V BAK
HIGH PERF. MULTIMEDIA 7"
KEYLESS DRIVE PERS-COM.
LAMINERAT GLAS RUNT OM
MÖRKT TONADE RUTOR 5 ST
PARKERINGSHJÄLP FRAM/BAK
PRIVATLÅSNING LASTUTRYMME
RTI - NAVIGATIONSSYSTEM
SOLLUCKA, GLAS
VINTERHJUL CONTINENTAL FRIKTION ALUMINIUMFÄLG
VOC M FJÄRRSTART PARKVÄRM
Användarvisningsbild
av bem
Picadoll,

DE betyder Dynamic Edition som (2014 årsmodell?) innebär detta nedan enligt Volvos hemsida. Men du kanske hade årsmodell 2013?
http://www.volvocars.com/se/campaigns/m ... ition.aspx
/Bo

DYNAMIC EDITION – SPORTIGT EXKLUSIV
En bil för dig som vill ha något extra. Volvo V70 Dynamic Edition ger dig en läcker interiör med läderklädsel och treekrad ratt. Sportchassi och 17-tums fälgar vässar körglädjen och vägkänslan. Starka dieselmotorn D4 på 163 hk klarar sig med 0,45 l/mil och är miljöklassad (manuell). Denna bilen skall du provköra!

Volvo V70 D3 Dynamic Edition från ca 319.000:-
Ord. pris från ca 347.000:-
Volvo V70 D4 Dynamic Edition från ca 323.900:-
Ord. pris från ca 355.000:-
Volvo V70 D4 AWD Dynamic Edition från ca 361.800:-
Ord. pris från ca 392.900:-
Volvo V70 D4 AWD Aut Dynamic Edition R-Design från ca 376.700:-
Ord. pris från ca 405.400:-

UTRUSTNING VOLVO V70 DYNAMIC EDITION
Dynamic Edition innehåller Klädsel i Dynamic Läder, 17-tums Njord aluminiumfälgar, Sportchassi med nivåreglering och Treekrad ratt.

Dessutom ingår Momentumpaketet med bl.a:
ABL – Aktiva xenonljus
Dekor i Silk Metal runt mittkonsol, i ratt och växel­väljarknopp
High Performance audiosystem med 5" färgskärm samt integrerat Bluetooth® handsfreesystem och audio streaming
Kombiinstrument med kronografinspirerade instrument­inramningar i aluminium (Watch dials)
Parkeringshjälp, bak
Regnsensor
Spoilerljus, dimljus fram
Vattenavvisande glas på främre sidorutor (WRG)
Konstantfarthållare
Läderklädd ratt
Läderklädd växelspaksknopp (manuell)

Du verkar även ha:
HERRGÅRDSVAGNSPAKET FÖR VOLVO V70:
12 volts eluttag i lastutrymme
Elmanövrerad baklucka
Eluppvärmda spolarmunstycken
Mörkt tonade rutor runt lastutrymmet
Privat låsning av utrymmet under lastrumsgolvet
Sidodörrar och bakre lastutrymmet med laminerat glas och WRG på framdörrarna

Och du verkar även ha:
HI-TECHPAKET MED HIGH PERFORMANCE MULTIMEDIA:
Keyless Drive – Nyckellöst låssystem med Personal Car Communicator
Parkeringshjälp fram och bak
RTI-navigationssystem
Taklucka i glas, elmanövrerad
Uppgradering till ljudanläggning, High Performance Multimedia 7" färgskärm
Volvo On Call med fjärrstart av parkeringsvärmare
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dynamic Edition (DE) var väl bara för MY13? Innehöll momentumpaket + helskinn & större fälgar.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 100

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]