Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Raad skrev:Bränsletanken måste demonteras för att komma åt att demontera matarpumpen. Avgasrör bakre del lossas. Allt enl. Vida
Då hade jag gjort det själv, Sparat 8000 kr och tagit de pengarna och åkt till Canarieholmarna 14 dagar på restresa med sambon som belöning för att man fått meka med bilen i några timmar.
VolvoB20 skrev:
Raad skrev:Bränsletanken måste demonteras för att komma åt att demontera matarpumpen. Avgasrör bakre del lossas. Allt enl. Vida
Då hade jag gjort det själv, Sparat 8000 kr och tagit de pengarna och åkt till Canarieholmarna 14 dagar på restresa med sambon som belöning för att man fått meka med bilen i några timmar.
Jag funderade på att göra det själv, men gjorde bedömningen att det skulle bli dyrare. Drygt 3000kr för en pump. Sedan fick jag ca 1000kr rabatt. Det vill säga ca 8300kr totalt (har ej betalt ännu så jag vet inte exakt). 1200kr för felsökning. Så det blir med andra ord 4000kr för jobbet. Det är dyrt men låg i samma kategori som de andra stora verkstäderna i Göteborg. I detta ingick hyrbil. Eftersom jag inte har någon billyft eller bra hjälpmedel för att ta ner en full tank (eller tömma tank) skulle det ta väldigt lång tid för mig och kostaden för hyrbil skulle gissningsvis bli dyr. Räknar med med förlorad arbetsinkomst har jag förmodligen gjort mig en hacka. Det är i alla fall så jag vill räka just nu :)
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]