Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av df55
Någon som har tips på vilken verkstad man ska anlita om man ska göra en hjulinställning, i Stockholmsområdet då. Är nog bara framhjulen som behöver rättas till. Skriv gärna pris och egna erfarenheter.
Användarvisningsbild
av erikn
Senast jag var där (ja de har modern utrustning CarMan) så tog de 500 kr för en framvagnsinställning. De mäter på alla fyra hjulen.
Användarvisningsbild
av erikn
Återkoppla med pris så är du snäll.
Användarvisningsbild
av erikn
Fick en reklambroschyr från Bilia. De har helt klart sänkt priset för detta, om nu inte mitt minne spelar mig ett spratt. Nu kostar det 1095, 995 om man betalar med Biliakortet. Men vad sjutton betyder
Eventuellt tillkommer justering av vinklar.
Står med liten text under

Betyder det att de tar 995 bara för att hänga dit grejorna? Om de ska justera också så kostar det extra?
av :stefan:
Lyfter denna tråd då jag också behöver göra en fyrhjulsinställning i Stockholmsområdet. Frågade på Bilia i Nacka när jag var där i annat ärende och de skulle ha 1500 spänn för besväret! :shock:

Gjorde det på en annan bil för några år sen för 600 utan kvitto, men så fick de göra om det två gånger också. Dit går jag inte igen. ;)

Men tips på vart man vänder sig? Jag har inga problem med att köra till andra sidan stan, bara det blir bra gjort utan att man blir ruinerad på köpet.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nb gummi på birgerjarlsgatan är bra.
Användarvisningsbild
av grillchips
MartinS: Någon prisuppgift där?
Jag har fortfarande inte fått tummen ur sedan jag sänkte bilen i somras så både sommardäck och vinterdäck slits snett även fast det inte är något att tala om egentligen. Ännu.
Fick ihop en liten lista när jag ringde runt för någon månad sen men det låg på över 1000 spänn hos i stort sett alla.
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]