Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thorella
Skruvteknikern skrev:
thorella skrev:Nästa stora motorsläpp blir 1420! kommer inget innan dess!! Då kommer även VEA till V40!
Vad menar du med 1420? :S. Min återförsäljare visste inte heller något om ny släpp men påpekade att uppgraderingar i princip alltid har skett vecka 20 eller vecka 46 på volvo, kanske v.20 är något att ställa in sig på, om man dessutom väntar 1-2månader utöver efter det får man en MY2015 :D
Var själv och provade nya D4an idag och den var helt otrolig! Men D3 skulle nog räcka för min del, då det kostar redan för mycket som det är :)

Jo, det är 2014 vecka 20 jag menar! Och det är då my15 går i produktion!!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ingen som har hört något om 1,6 liters T3- T4 spisarna vad som kommer hända med dom, ändras hästkrafterna?, och var tar T4F vägen går den i graven?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
para skrev:
simonhalmstad skrev:Kommer nog en del inför MY15 som t.ex Ocean race, mer vea motorer, XC90 Classic osv..
XC90-classic kom nyss fast den heter XC90-Tribute nu.
Är osäker på det, för på volvos xc90 sida stod det Tribute-paket Polestar och 20" Cractus till R-design för 9.900kr.

Går man in på http://www.volvotorget.se så ser man att flera erbjudanden har utgått exempelvis är det bara AWD kvar på business edition. Men det kommer väl snart en ny kampanj då Business Edition pågått sen MY14 lanserades.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Men på köpet borde man få låg bränsleförbrukning istället. ;) Nya T6 fwd finns inte att bygga på volvocars.se längre den togs bort ganska fort efter den kom dit, men den går att konfigurera på volocars.de
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja den är snålare än min V60 T6 Polestar :wink: T5an ligger på ca 0.8 l/mil, vilket jag tycker är bra! Kör man bara landsväg är den nere på typ 0.5! Ett par mil motorväg i 125 gav ca 0.75 på färddatorn.

PS-systemet låter lika bra som i min Bil också!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tycker att Volvo ska behålla den nuvarande T6:an och modifiera om den med lite vea teknik och införa 8-stegade lådan borde väl vara betydligt billigare än att utveckla en helt ny. Vore nog bra om den fanns i nya XC90 speciellt i USA. :)

PS-systemet låter INTE bra trots det blivit bättre med lite bättre när man trixat med inställningarna, det är ett irritationsmoment varje gång när man sätter sig i S60in. HP + Sub i V70n får man bättre helhetskänsla med ljudet. Kanske är det kupén i S60in som gör att det inte låter lika bra?
Användarvisningsbild
av bem
simonhalmstad,
Hade en V70N (2001:a 2.4 170 hk) förut med stereo HU803 RDS+4CD med Dolby Surround Pro Logic och högtalare "överallt" inkl Subwoofer under lastrumsgolvet (motsvarande dagens Premium sound). Ljudet i den var ganska mycket bättre än i den 2014 V70 D3 med High Performance ljudsystem jag har i den. Hade även laminerat glas i den gamla V70N så den var lite tystare inne i kupén.

/Bo
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Den skulle jag velat ha i min V70, den måste varit grymt bra! Tyvärr var det begränsad utbud när jag köpte min V70 i somras svårt att få med allt när man letade en V70N - 07 med T5 motor, verkar vara sällsynt med T5 och R i dom sena årsmodellerna 06-07. Finns just nu ingen T5 MY07 på blocket, kanske såldes dom i få exemplar?

Hade du köpt premium sound till din nya v70 hade nog risken varit att du blivit besviken över att den låter lite sämre än den V70N du hade tidigare, då premium sound kostar en hel del. :) V70N har väldigt bra ljudisolering,har också laminerade sidorutor och kör med 19" på den, (sänkt bil) och så är den några cm lägre än S60in men ändå bullrar S60in mer med 16" hjul och högre markfrigång det är en riktig bullerburk i jämförelse.

Kanske inte riktigt rättvist att jag jämför dom två då det är olika biltyper. :P
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
simonhalmstad skrev:Tycker att Volvo ska behålla den nuvarande T6:an och modifiera om den med lite vea teknik och införa 8-stegade lådan borde väl vara betydligt billigare än att utveckla en helt ny. Vore nog bra om den fanns i nya XC90 speciellt i USA. :)

PS-systemet låter INTE bra trots det blivit bättre med lite bättre när man trixat med inställningarna, det är ett irritationsmoment varje gång när man sätter sig i S60in. HP + Sub i V70n får man bättre helhetskänsla med ljudet. Kanske är det kupén i S60in som gör att det inte låter lika bra?
Kommer inte hända tyvärr, tror jag! Älskar min T6 Polestar, den både låter och går som F*N! :twisted: XC90 Hybrid med T6 + el lär bli en trevlig kombo också, dock inte lika fint ljud! :wink:

Jag trixade med ljudet i den S60 MY14 jag körde med PS, fick det att låta lika bra som i min V60 med PS, dvs bra! Men det är inte lika bra tryck som det var förr i tiden. Hade en XC60 med PS (Dynaudio) + sub för några år sedan och det var ett sjukt tryck i den stereon! :)
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
Byta bältet mitten bak??

Ja nu har jag stött på lite problem&hel[…]

B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland[…]

Borde leda till skenade matpriser, saftig inflati[…]

OM RYSSEN KOMMER