Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Beckishmen
Hej,

Har en 850 gle automat -96, och till och från slirar lådan något fruktansvärt, men rätar upp sig om man växlar ned till tre stegs istället. Somvärst är det om man nyligen gjort en kickdown.
Är lådan helt slut eller finns det något knep för att lindra skadorna?
Användarvisningsbild
av darkien
hur ser oljan ut i lådan e de mörk o luktar bränt skulle ja rekomendera o spola lådan o se om de hjälper
med ny olja
av Stridsvagnsteknikern
Jag misstänker att den redan är körd, stålskivorna brukar inte må så bra efter perioder av slirning, dom är ju ythärdade och har härdningen gett sig så buktar dom som kupade fjäderbrickor och nöter ner beläggmaterialet som inte alls är särskilt tjockt på nolltid. Jag skulle riva och renovera för har det gått så där långt så är det snart stopp.
av Beckishmen
Har tidigare fyllt på olja bara. Fast nu vid byte verkar den må bättre. Den går fint, förutsatt att man inte påfrestar den någit speciellt. Då blir det liv i luckan. ..
av Beckishmen
Fick höra att det inte är värt besväret, är det slutet för den så lär det uppdagas när som nu. Såg att dem beggade låg på 3-4k vilket nästan är bilens värde
av Stridsvagnsteknikern
Hade jag haft tid så hade jag kunnat smällt ihop en stomme som ligger här och tagit din i utbyte så hade du fått en helrenoverad för halva priset mot Volvo, men det är ju det där med tiden också, dygnet har ju som bekant inte hur många timmar som helst, tyvärr. Har du inte tokbrottom så går det ju att fixa men skifta låda i bilen får du göra själv.

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]