Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hemlich
Hej alla.

Jag har ett problem med min v70 AWD -00 den vill inte gå på alla cylindrar trotts att allt är i sin ordning med ventiler, tändning, spridare nya stifft osv.
Jag provade byta 3 av tändspolarna men då slutade 1 och 2 att fungera trotts att dom har gnista, tillmed volvo meken klia sig i huvudet..

Jag har hört att man skall byta alla 5 tändspolarna samtidigt för att den ska fungera? stämmer detta ??

:-O)
Användarvisningsbild
av Nexus
Har du bytt spolar på 3 4 5? Testa flytta de till 1 och 2 då?
Inte ska man behöva byta alla samtidigt.
av *pettson*
Låt volvomeken som är specialutbildad i den högre skolan lösa problemet han skapat. Normalt sett byts den felsaktiga spolen bara.
av Hemlich
volvomeken har flytta runt tändspolarna men den vill inte gå på alla cylindrar ändå. Sista utvägen är väl o byta alla 5 för o se om felet består
av Kena
Att du skulle få fel på alla 5 samtidigt....ja det är faktiskt svårare att få 7 rätt på lotto. Vad har du för felkoder?
av Kena
Nu är inte jag så hemma på detta men visst är det vevaxelgivren som säger vilken cylinder som misständer? Skulle det kunna vara nått knas med den?
Airbag

Det är de här som mest troligt är f[…]

Det finns inte Rattvinkelgivare på skruvat e[…]

Absolut något sämre komfort. Har du set[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bät[…]