Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo142turbo
Okej tack för förklaringen :) kommer man åt det när man inte har tillgång till en lyft? Bilen står just nu på min infart och där är det grus så det går antagligen inte så jättebra att köra med domkraft där heller :(
av umekille
Vik fram baksätet lossa vikbara plyfaskivan under den finns en lucka
med 4-skruvar.
Öppna på den och tankarmaturen sitter synbart under.
Kolla kablaget som sitter med kontakter där.
Skall du lossa hela armaturen är det lite jobb med slangar.
av volvo142turbo
Okej :) tack för beskrivningen :) är det bränleslangar eller? TänKte im mab lossar dom så vivilja i te ha hela baksätet fullt med bensin :)
av jaka
Hej!
Det är ingen risk för att du får in bensin i bilen! Tanken sitter under karossen, utsatt för regn ,salt och annat skit.
Men innan du börjar ta loss tanklock och sladdar...kolla att du får gnista! Fick inte klart för mig om du hade det tidigare.
av Fredrikbrodin
volvo142turbo skrev:Locket som sitter på tanken sitter på bakluckan? :) nu får du berätta hur du menar :)
Haha får ursäkta för lite luddig förklaring ;)
av volvo142turbo
Nu har jag provat det mesta och jag har gnista men ingen soppa... byglar jag bränslepumpsrelät så kommer det soppa men det funkar inte med relät i vilket jag tycker är konstig eftersom det är nytt
Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte bli[…]

Hos mig bytte den körjournalen namn till reso[…]

Styrsnäcka Amazon

Samt att man har det där "döl&aum[…]

Fjäderbensbyte V70 -06?

Ska du ta ut hela benet behöver du inte kompr[…]