Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Om jag vore i samma sits så skulle jag kolla vad inbytet var & vid ett för lågt sälja privat, Sedan köpa en XC 60,70 Satsa på D5:an då. Som du vet så är XC70 riktigt skön att köra. På Vmc i Visby har dem en riktigt fin my11.

http://bytbil.com/bilar/volvo/xc70/iv9n ... Y8cv74MOAA_! 299 000:- vill dem ha. Rimligt pris. 163hk.
av Malmstroem
Ny bil köper man för att man vill ha en (alternativt att något gått sönder som kostar mer än bilens värde att reparera).

Du måste köra väldigt långt för att den lägre förbrukningen på en ny bil ska löna sig. En ny XC70 kommer troligen att ligga någonstans kring 50kr milen i totalkostnad under de första åren. Du kan tanka rätt mycket för de pengarna...

Jag brukar lägga in kända driftskostnader, värdeminskning etc i ett excelblad för att se ungefär vad bilen kommer att kosta mig. Så länge inga stora reparationer dyker upp är den gamla bilen i princip alltid det billigare alternativet. Jag har dock sett ett par gamla skrothögar vars ägare inte kunde skruva själva som hamnade på driftskostnader som var högre än för en ny bil -- så i undantagsfall kan det vara ekonomiskt motiverat att byta.

Jag brukar lägga bilkostnaden på "nöjeskontot". Det blir lättare att motivera en ny bil på det sättet. ;-)
flexifuel som nästan dör

Jag kommer att tänka på tändspolar[…]

Undrar om det är samna med elbilarna dä[…]

Tempmätare går i topp

Låter som om ledningen från tempgivare[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får […]