Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stockbroke
Hej!
Hög tid för bilbyte känns det som. men..
Kör max 1200 mil per år så allt annat än en bensinare är otänkbart (+).Skall köpa en bil och behålla, länge, så därför vill jag gärna ha en välutrustad bil, helst en R-sport. priset drar ju dock iväg rätt rejält med lite motor.
Bäst vore att hitta en nybil till kampanjpris, men de enda som sälja är ju "limited edition"- en snikutrustad bil utan xenonljus- går bort direkt.
:oops:
Är det någon som vet när de nya motorerna, VEA, kommer i bensinverson? Inte värstingmotorerna utan de mera "normala"?
Vill inte köpa den gamla motorversionen om man inte får en riktigt bra deal.
Drömmen är en V60 R i Powerblå metallic och svart läder. :P
Användarvisningsbild
av Funk
En kollega har fått en T5 av den nya motorfamiljen i en XC60, den levererades precis innan jul.. så en del har redan kommit..

/Thomas
T5 vea automat är i V60 18.000kr billigare än D4 vea automat.
av thorella
Är det någon som vet när de nya motorerna, VEA, kommer i bensinverson? Inte värstingmotorerna utan de mera "normala"?

Tror att det kommer lite fler varianter T3, T4 vecka 20! Även D3 och D5!
Vecka 20 för T3 och T4.. Låter bra- inte allt för långt bort. Måste givetvis provköra, 8-växlad automat låter väldigt intressant.
Lite tråkigt med lång väntetid och säkert ännu längre tid till produktion om man beställer, men då jag kommer behålla bilen en lång tid så kommer jag inte kompromissa för mycket.
Tack för Era svar!
av perhall
simonhalmstad skrev:T5 vea automat är i V60 18.000kr billigare än D4 vea automat.
Märkligt att Volvo är så billiga på bensin som knappt säljer. En 328i kostar knappast 18 000 mindre än en 320d...
PH
Eller så är dom för dyra på dieseln som dom vet folk köper ändå. ;)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Hoppet från T4 till T5 blir ju givetvis stort då det är automatlåda standard i T5.

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]

Nu an vi snacka om totalsågning..... och det[…]

Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]