Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nisse9
Min V60 01 med lilla turbon har blivit lite opålitlig.
Motorn stannar efter en stunds körning, tiden varierar från ett par minuter till timmar.
Jag misstänker bränsleproblem. Första jag kollade var att det inte blev vakuum i tanken
sedan tankade jag upp till nästan full tank. Kollat också med en enkel "ODB dongel" till
telefonen men visar ej någon felkod. Kan det vara bränslepumpen, filtret, eller relä.
Någon som kan ge förslag??
rolf
av Nisse9
Har kollat med VIDA och där finns inget felmeddelande som har samband med stoppen.
Några andra som startspärr, dörrlås mm finns.
Jag ser att jag skrev fel på varianten, det är rn
S60 2001 med lilla turbon i.

rolf
Användarvisningsbild
av wissel
Varför tror du att felkoden för startspärr inte kan relateras till detta ?
Användarvisningsbild
av hollan
nästa gång den stannar hör du om pumpen går när du slår till läge II? prova tryck in ventilen på fuel railen när den inte går igång där ska komma en dusch med soppa
gör det inte det så kan det vara som du skriver pumpen! filtret tror jag inte på för då skulle bilen börja hacka vid gaspådrag
av Nisse9
Svar startspärren, jag har fått ett par gånger att startspärr är i.
Då har det kommit info i display, därför TROR jag inte
dvs att jag inte vet... men bilen hostar till innan den stannar därför är jag inne på bränsle spåret.

Hollan
Ok ja det är ju ett bra knep, skall kolla nästa gång det händer. Har varit lite feg å köra eftersom den bla stannat på ölandsbron å
där är det inte kul å få stopp samt även vid rödljus samt i rondeller...
gokväll!!

rolf

Vad är gnugga länge? Väntar du till[…]

flexifuel som nästan dör

Jag kommer att tänka på tändspolar[…]

Undrar om det är samna med elbilarna dä[…]

Tempmätare går i topp

Låter som om ledningen från tempgivare[…]