Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om det hade varit hjälp med maskinskadeförsäkringen vet man ju inte förrän notan skall betalas Men eftersom bilen rullat mindre än 12 000 mil blir självrisken 30% eller minst 5 500:-.
Jag bytte faktiskt till Folksam idag. Jag har inte hunnit läsa det finstilta ännu, men det står i alla fall 15.000mil, som ni säger. Skulle bli princip samma pris som hos Volvia. Jag har 14dagars ångerrätt så tips mottagets med tacksamhet.
VolvoB20 skrev:Vilken pump är det som gått sönder, matarpumpen eller högtryckspumpen ?
Matarpumpen. Meken sa att det inte var högtryckspumpen, så jag utgår från att det är matarpumpen. Den skall hur som helst sitta inne i tanken.
torwald skrev:
VolvoB20 skrev:Vilken pump är det som gått sönder, matarpumpen eller högtryckspumpen ?
Matarpumpen. Meken sa att det inte var högtryckspumpen, så jag utgår från att det är matarpumpen. Den skall hur som helst sitta inne i tanken.
Ok, japp den sitter ju i tanken, men 9000 kr :-O) Genom åren har jag fått byta matarpumpar några gånger på mina bilar och det har aldrig kostat mer än drygt 1000 kr för en ny originalpump och sedan har jag fått skruva 2-3 timmar innan den varit på plats. På min BMW 5:a tog det inte ens en timme att byta pumpen i tanken.

Detta låter ju helt sjukt, vad har hänt, är de i platina o guld nuförtiden i V70II?, eller är konstruktionen totalt värdelös så man får riva hela bilen för en sådan skitsak ?:-/
perhall skrev:En idé är ju att kolla olika verkstäder, men då lär väl felsökningen (som ingår i 9000) debiteras fett och det är ju lite jobbigt att flytta en bil som inte är körbar till en billigare verkstad 37 mil bort...
PH
Hyr en trailervagn till en bil som du lånar av någon med rätt behörighet alt. ta det med bärgare via försäkringsbolaget.
9000kr låter överdrivet mycket kan jag hålla med om.
perhall skrev:En idé är ju att kolla olika verkstäder, men då lär väl felsökningen (som ingår i 9000) debiteras fett och det är ju lite jobbigt att flytta en bil som inte är körbar till en billigare verkstad 37 mil bort...
PH
Felsökningen bör ju max ta 60 sekunder. Koppla in diagnossladden och läs av felkoden: Lågt Bränsletryck. Klart.
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]