Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Phyxius skrev:Nä, riktigt trist men allt annat än perfektion kommer inte att accepteras. Min gissning är att dom beställt en ny kofångare redan. Annars skulle dom redan ha skruvat lös den andra och börjat jobba på den. Dom har bevisligen haft inne bilen och börjat avemballera den. Det där med kåpan till dörrhandtaget hade jag ingen aning om. Trodde det var ännu en transportskada men det bar ju tur att det inte var det.

Bilen är en privatköpt XC60 D4 AWD Summum BE med sportpaket, klimatpaket VOC, blond/mörkgrått sportläder med mörkt tak, tonade rutor, Driver Alert, integrerade barnstolar, m.m.
Har du varit i kontakt med ÅF än? Vad kommer de att göra?

De verkar jobba i Ghent. Köplats 4662 av 8755. Hmm...
av Gunner
Problem med "Min Volvo" någon? En vecka efter leverans av nya kärran. Ser jag bara gamla inbytta bilen på sidan! Tänkte att det kan vara pga fadäsen med mitt innertak. Eller är det knas för alla?
//Mats
Användarvisningsbild
av joel80
Ta kontakt med Volvo on Call och hör vad dom säger. (Sätt dig i bilen och testa on call-knappen... om du har den.)
Annars kan du kanske säga till säljaren, eller i allafall fråga, han/hon vet säkert vem man ska vara på i allafall.

Jag blev sne på att min nya bil inte syntes under tiden jag väntade på den, så då var jag i kontakt med säljaren och kundtjänst så att det blev fixat. Så jag såg min bil på "min volvo" några veckor innan jag hämtade den.
av Gunner
Har ej VOC! Men då bilen legat med sedan byggstart och med rätt spec. (som vart fel) Vart jag nyfiken, då den plötsligt är borta. EFTER leverans!! :o
//Mats
av PFA
Jag hittar både min nuvarande bil och beställda bil på Min Volvo.
Användarvisningsbild
av bem
Och när man ej är ägare förvinner den gamla Volvon från "MIN VOLVO" också.
Hade två V70 en kort tid och bägge fanns med på sidan. Men när jag sålde den gamla så blev den borttagen automatiskt från sidan, vilket ju var bra. Så det funkar även när man gör sig av med en Volvo. Min nya V70 finns förstås kvar på MIN VOLVO och skall så förbli i många år hade jag tänkt mig.

/Bo
av Gunner
Fortfarande saknas nya kärran, som tidigare varit med! Inbytta kvarstår dock!!??
//Mats
av AsfaltRacer
Beställt: XC60 D4, Manuell, Svart Solid, Beige klädsel, Momentum Business Edition II, Klimatpaket, Sportpaket, Dual Tone Ratt, Copper Dawn Panelinlägg, Tonade rutor.
Order registrerad: 27/12.
Prel. byggvecka: 14.
Prel. leveransvecka: 18.
Nuvarande köplats: 8572.
Vågar man hoppas på en lite snabbare process?
av PFA
Fin spec! Den lär du bli nöjd med :)

Om man nu kan tro hyfsat mycket på det som står på Min Volvo så har de jobbat undan rejält i fabrikerna. När jag beställde i början av november så var kölängden över 11000.

Jag har köplats 3788 nu, men fortfarande beräknad leveransvecka 6. Jag hoppas på att det kan gå lite snabbare än så.
Senast redigerad av 1 PFA, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 55

Tror nog att det var cordsläpp på n&ari[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]