Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goldbeach
I katalogen för nya S80 finns det fälgar som heter Balius. Dessa kan man inte välja som alternativ i bygg-din-bil på volvocars.se. Rackarns synd, dom är kanonsnygga. Men går dom månne att beställa ändå, eller är dom borttagna sedan katalogen trycktes..?
av LeoniAquila
Ja, visst är det synd för de är de snyggaste fälgarna av allihop! Farsan beställde dem till sin 3,2 (tjänstebil), men skulle tvingas betala extra (fullt pris) utöver de orginalmonterade sommarfälgarna. Han avstod därför. Jag tror detta berodde på att de annars bara är tillgängliga på Executive-versionerna, och ev. på V8 (utan executive).

Beställer du en Executive tror jag hur som helst att du kan få dem! 8)
av Goldbeach
LeoniAquila skrev:...men skulle tvingas betala extra (fullt pris)
Sablar! Har du nån koll på vad fullt pris innebär?
av LeoniAquila
Nja, vågar inte säga något säkert, men skulle gissa på storleksordningen 20000 kr. En ännu bättre gissning är att kolla vad de dyraste 18"-fälgarna på hemsidan kostar att lägga till från en helt naken S80 (helt utan paket och dylikt), och utgå ifrån det. Möjligen kan Balius kosta ytterligare ett par tusen utöver de andra 18-tummarna...

Beklagar, för det är den klart snyggaste fälgen i programmet. Hoppas att du finner en bra lösning ändå!
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.

Stereo byte

Jag har satt in en eftermarknadsstereo i en V70, m[…]