- sön 29 dec 2013, 22:31
Aj då..fel av mig läste inte att det bara var en nyckel som strulade.ber så mycket om ursäkt för det.hoppas det löser sig iaf
Moderator: Moderatorer
torwald skrev:Kollade med Volvia i dag och tyvärr gäller inte försäkringen då bilen rullat mer än 10.000mil.Har du köpt bilen hos en Volvohandlare eller har trygghetsavtal gäller maskinskadeförsäkringen längre än så. :D
SvenB skrev:Jo jag känner (tyvärr) till detta. Jag har köpt den av en handlare, men har gjort ett ägarbyte inom familjen och då räknas det inte som att jag köpt den av en handlare. Något har jag i alla fall lärt mig ;)torwald skrev:Kollade med Volvia i dag och tyvärr gäller inte försäkringen då bilen rullat mer än 10.000mil.Har du köpt bilen hos en Volvohandlare eller har trygghetsavtal gäller maskinskadeförsäkringen längre än så. :D
torwald skrev:Ett tips kan ju vara att när det är dags att förnya försäkringen så kolla med Folksam. Deras försäkring gäller i 8år / 15 000 mil.SvenB skrev:Jo jag känner (tyvärr) till detta. Jag har köpt den av en handlare, men har gjort ett ägarbyte inom familjen och då räknas det inte som att jag köpt den av en handlare. Något har jag i alla fall lärt mig ;)torwald skrev:Kollade med Volvia i dag och tyvärr gäller inte försäkringen då bilen rullat mer än 10.000mil.Har du köpt bilen hos en Volvohandlare eller har trygghetsavtal gäller maskinskadeförsäkringen längre än så. :D
torwald skrev: Jo jag känner (tyvärr) till detta. Jag har köpt den av en handlare, men har gjort ett ägarbyte inom familjen och då räknas det inte som att jag köpt den av en handlare.Hoppas du skämtar. :shock: Prata med någon högre upp i beslutsordningen.
SvenB skrev:Det spelar ingen roll vem han pratar med, han står inet som ägare till bilen............torwald skrev: Jo jag känner (tyvärr) till detta. Jag har köpt den av en handlare, men har gjort ett ägarbyte inom familjen och då räknas det inte som att jag köpt den av en handlare.Hoppas du skämtar. :shock: Prata med någon högre upp i beslutsordningen.
PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]
Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]