Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kentb skrev:Beställde mitt paket Autoplugin RCP 10 dec å fick hem det 23 dec. Monterade det på 2 minuter och funkade kanon!!!!! Har nu beställt gsmmodul från Elfa. Ska bli spännande att se om även detta funkar. Spännande. Men till alla som funderar att köpa detta KÖP. Funkar kanon. ( har PCC).

Funkar lika bra om du bara har 5 knapparskontrollen alltså ej PCC.
Jag har testat på både en2012och en2010 12van med pcc o 10an utan.
Funkar super.
Gsm varianten som jag testar nu återkommer jag med info när jag fått ordning på den. :D
oldtimersmc skrev:Har monterat den med GSM modul och den funkar men, installationen av modemet verkar inte gå helt smärtfritt. Mattehade något problem med ett sms-program som störde men något sådant program har inte jag.
Får ta och maila tillsäljaren Alex om råd.
Deras user manual är översatt till engelska nu:

http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/su ... manual.pdf

Som jag skrev i ett annat inlägg så är min GSM - dosa till salu pga min värmepump måste bytas snarast. Trist då jag är nöjd med den och dess funktioner.
matte75 skrev:Som jag skrev i ett annat inlägg så är min GSM - dosa till salu pga min värmepump måste bytas snarast. Trist då jag är nöjd med den och dess funktioner.
Är det bara GSM-modulen du säljer, eller en komplett sats så jag kan slå på dieselvärmaren från nyckeln oxå?
Elmeholt skrev:
matte75 skrev:Som jag skrev i ett annat inlägg så är min GSM - dosa till salu pga min värmepump måste bytas snarast. Trist då jag är nöjd med den och dess funktioner.
Är det bara GSM-modulen du säljer, eller en komplett sats så jag kan slå på dieselvärmaren från nyckeln oxå?
Hade bara tänkt mig att sälja GSM modulen men ge mig ett bra bud på den kompletta satsen så ska vi nog kunna göra affär. Ta det via pm.
matte75 skrev:
Elmeholt skrev:
Hade bara tänkt mig att sälja GSM modulen men ge mig ett bra bud på den kompletta satsen så ska vi nog kunna göra affär. Ta det via pm.
Jag skickade ett pm redan igår, så svara på det bara :)
Användarvisningsbild
av bem
Niklas,

autoplugin key = Den senaste och minsta som pluggar du in i OBD-II kontakten, enklare kan det nog inte bli. Endast för fjärrkontroll via Volvonyckel.

autoplugin rcp = Inte så liten som "key" ovan men stödjer fler fjärrstyrningsenheter än bara Volvonyckel. Du får gömma undan "svarta lådan" på lämpligt ställe.

Valet beror väl på vad du har att eller önskar fjärrstyra med.

Vill du även fjärrstyra med Android mobilapp är det den mer avancerad och dyrare Autoplugin Therminal (eller Webastos lösning som stödjer Android, iPhone och Windows Phone app) du får välja.

Bara att läsa på hemsidan http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/index.html

/Bo
av stavas
Ni som redan har köpt, hur lång tid tog det innan ni fick grejerna från det att ni hade betalat?
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 38

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]