Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Att det inte finns en bytesintervall enligt service schemat, betyder att det inte går att fastställa när oljan ska bytas. (Inte samma sak som att det är en evighets olja)
Det finns heller ingen bytesintervall på stötdämpande och styrelser...men det är heller inget som håller i evighet.

Man byter alltså när det behövs.
Användarvisningsbild
av SvenB
Eller om man så vill i förebyggande syfte. Då mitt taxiåkeri var aktivt vill jag minnas att oljebyte i automatlådan låg på 8000 mil i serviceavtalet. Men jag böt själv mitt emellan också. Men så hade jag inte ett enda växellåderas under alla år, och bilarna rullade 36 000-38 000 mil innan de togs ur trafik. :D
Användarvisningsbild
av CarMan
Taxi och utryckningsfordon har inte samma servicear som vanliga bilar.

Ambulanser har åtminstånde på P2 plattformen, bytesintervall på stötdämpande och tror även länkarmar.
Användarvisningsbild
av Ravi
CarMan skrev:Taxi och utryckningsfordon har inte samma servicear som vanliga bilar.
Förstod det
Användarvisningsbild
av StringerBell
CarMan skrev: Man byter alltså när det behövs.
Status på oljan kontrolleras inte vid service av privatbilar.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ravi skrev:Alla kanske inte kör eller kört taxi
Så du menar att för att jag har kört taxi så skall jag hålla käft :?: Jag bara berättade att jag tror på att byte av växellådsolja förlänger livet på automatlådan.
Användarvisningsbild
av Ravi
SvenB skrev:
Ravi skrev:Alla kanske inte kör eller kört taxi
Så du menar att för att jag har kört taxi så skall jag hålla käft :?: .
Vet inte hur du tolkar vissa saker ?
så klart att byte av oljan förlänger ,
Hade folk bytat oljan ofta så hade nog inga lådor gått sönder :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Finns inte så många sätt att tolka din kommentar. Men i och för sig har du kommenterat andra inlägg från mig (och andra) sarkastigt också.
Användarvisningsbild
av Ravi
SvenB skrev:Finns inte så många sätt att tolka din kommentar. Men i och för sig har du kommenterat andra inlägg från mig (och andra) sarkastigt också.
Jag kommenterar vilka inlägg jag vill!
Sen om du tar åt dig så är det ju ditt problem ! Finns mycket ironi på detta forum! Har jag sakt att du har fel , nä det har jag inte ! Så då håller vi oss till ämnet
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444