Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 2012 med High Performance Multimedia, 7" USB anslutning och Blåtand och när jag ska spela upp musik både från Spotify eller egna spellistor via USB (iPod) anslutningen från min IPhone 4S så fungerar det bara i c:a en minut sen blir det tyst. Musiken fortsätter att spelas upp på telefonen men det kommer inget ljud i bilen och det kommer inget felmeddelande. När jag ansluter telefonen via Blåtand och spelar upp musiken fungerar det bra.
Jag har nyss köpt bilen och i samband med det så servades bilen och då gjordes någon uppdatering av blåtand.

Någon som vet vad det beror på att musiken inte fungerar via USB.
Användarvisningsbild
av joel80
En grej det skulle kunna vara är att mobilen eftet nån minut lyckas koppla upp sig via bluetooth själv och det då tar över som öjudenhet så att det inte längre hörs nått via usb.
Användarvisningsbild
av joel80
joel80 skrev:En grej det skulle kunna vara är att mobilen eftet nån minut lyckas koppla upp sig via bluetooth själv och det då tar över som ljudenhet så att det inte längre hörs nått via usb.
Fast om du ändå kopplar telefonen mot bilen via blåtand, varför kör du inte också musiken över blåtand?
Det verkar som om telefonen kopplar om till blåtand av sig själv för om jag stänger av blåtanden fungerar det. Anledningen till att jag vill använda usb är att det blir lite bättre ljud än via blåtand men man får väl stå ut om ingen har någon lösning på problemet.
Kör du Spotify har du en komprimering på det streamade ljudet från nätet som bör vara en större försämring än bluetooth-överföringen.. I det läge där du kör egna låtar som då kan vara mindre komprimerade och ha högre bitrate kan det ju bli skillnad för en audiofil. :) Men i de fallet skulle jag nog välja att spela upp från USB-minne så man slipper pillet med telefonen och kan styra allt från rattknapparna.

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]