Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Man får hoppas nån får nytta av tråden då, att den kommer upp till ytan igen så att säga. :D
Hej!

Rycker upp en gamal klenod till tråd för att jag har samma skit på min 70n -06 :(

Spelar ingen roll vilka hjul jag har, allt är balanserat flera gånger, 3st hjulinställningar, bytt skivor, belägg och ett bromsok bak. En länkarm bytt bak och dem hittar inte varför bilskrället vibbrera kring 60-80km/h och fortsätter i högre hastigheter att vibbrera :???:

Vad i hela friden är det för fel på bilen?? Blir ju för tusan sinnessjuk av att köra den och känna av det varje gång..

HJÄLP!! :roll:
drivaxeln
Har bytt flera drivaxlar på höger sida på dessa bilar pga vibrationer precis som ni beskriver det. Min 2005:a har börjag vibrera den oxå nu, så jag tog in den på jobbet o kollade drivaxeln på höger sida, och jodå, mycket riktigt den inre knuten glappar ganska rejält!

Ett mycket vanligt fel. Kan även kännas som om det kommer bakifrån och det känns inte i ratten utan i kaross eller stolar som ni beskriver det!

Kolla era drivaxlar på HÖGER sida, och spana då på den inre knuten, alltså den vid stödlagret.
JimmyG skrev:Har bytt flera drivaxlar på höger sida på dessa bilar pga vibrationer precis som ni beskriver det. Min 2005:a har börjag vibrera den oxå nu, så jag tog in den på jobbet o kollade drivaxeln på höger sida, och jodå, mycket riktigt den inre knuten glappar ganska rejält!

Ett mycket vanligt fel. Kan även kännas som om det kommer bakifrån och det känns inte i ratten utan i kaross eller stolar som ni beskriver det!

Kolla era drivaxlar på HÖGER sida, och spana då på den inre knuten, alltså den vid stödlagret.
Hur långt har bilen gått?

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]