Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Triad skrev:Gäller nästan alla dieslarna från 2007 till strax innan 2013. Och de flesta modellerna.
Men vilka motorer rör det sig om. Nästan alla dieslar skriver du. Gäller det även PSA dieseln?
av perhall
Tack för tipsen! Har fyllt på ca 4 dl kylarvätska och nu står den på max. Låter mycket men återstår att se om det läcker mer... kan ju vara så att den inte stod på max när jag fick bilen, jag har aldrig kollat kylarvätskan tidigare och ej heller fyllt på i mina senaste fem nya Volvo tidigare.
Per
av Dpblad
NickeDiesel skrev:Tjena,

Min T4 började också larma för detta lite sporadiskt, till att börja med, sedan allt oftare...
Läckande vattenpump konstaterades och byttes i samband med kamremsbytet vid 18000-mils servicen.
Första "larmet" kom när bilen bara var ett år gammal och hade gått 6000 mil.
Fick då svaret, precis som du själv föreslår,..."Det är normalt".. :wink:

MVH/Niklas
Min gamla Renault 4cyl bensinare började också läcka från vattenpumpens axeltätning. Vill minnas att jag härledde det delvis till hård/frekvent användning av el.motorvärmaren. Tyvärr tappade jag lite väl mycket vatten efter ett tag, hann ej med att fylla på och blev till slut tvungen att plana toppen. Mekade själv så det blev ingen dyr men väl hård läxa varför man inte ska överhetta motorn.
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]