Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
xerent skrev:
jpennerb skrev:Jag har kört utan begränsare med 18" och 245 breda däck utan några problem med att däcken tar i någonstans. Tror dessa kan behövas i extremfall vid fullt rattutslag samtidigt man kör upp för någon trottoar eller gupp som gör att fjädringen rör sig. Bilen kom från fabrik med 16" 205 däck.
Är det Volvo originalfälgar eller tredjeparts då? För jag har för mig att Volvos fälgar har annat ET så att fälgarna kommer längre in i hjulhuset.

Jag har kört med Odysseus 18" volvo orginal 1 säsong innan vintern. Har inte haft några problem alls. Nu har jag inte provocerat för att testa om dessa begränsare behövs men fullt rattutslag har gått bra. Men till våren blir det att köra med 16" igen. Spårighet, buller, sämre komfort och ökat förbrukning väger inte upp "häftigheten" med 18", passerar snart 30 strecket och har börjat att bli bekväm av mig! :lol:
Användarvisningsbild
av börne
mortimer skrev:Mitt första inlägg på detta forumet.
Vad var det jag sa :wink:

Här fick du massor av svar direkt, på svxc är ju knappt nåt folk så där får man ju nästan aldrig svar.

Verkar dessutom som att någon på svxc inte uppskattade att jag tipsade dig ang detta forum då mitt inlägg till dig är borta :roll:
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]