Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ymmij12
Min spolarpump vill inte sluta efter att man har dragit i spaken på bilen. Samt går då vindrutstorkarna. Har testat att byta till en annan spak vid ratten i fall det var den det var fel på. Har även testat att byta spolarpump i fall att felet skulle finnas i den.

Det lustigaste av allt är att helt plötsligt fungerade vindrutstorkaren som vanligt. Då fungerade att ändra med spaken igen och vindrutetorkarna gjorde som de skulle. Sen nu idag bytte jag spolarpumpen till en ny pga den andra brändes sönder. När jag testade att starta pumpen så började felet igen.
Testade att ta bort kablen till pumpen men vindrutetorkarna fortsätter att röra sig.

Känns som att det är ett relä som är kast men jag har inte lyckats hitta något relä som går till spolarpumpen:(
Har testat att byta alla reläna som finns i lådan där säkringarna är.

Någon som vet vad det kan vara för fel eller om det finns ett relä någon annan stans?

Har en Volvo 855
Användarvisningsbild
av js1
Har för mig att det har med torkarmotorn till strålkastarna att göra. Finns flera trådar om det, sök så hittar du det säkert.
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]