Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Nej det gick verkligen inte bra. Ungefär så bra som det gick när verkstäder testades av tv.
Det finns fler tester som inte blev bra..
http://www.vibilagare.se/reportage/verk ... talar-1027

Så.. är nivån så otroligt hög på någon verkstad alls idag?
Min åsikt.: Nope samma låga överallt i princip.
Det händer dock att man hittar ett guldkorn och det gäller det att hålla fast vid.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, resultaten är nedslående. Man måste kunna lita på att man får det utfört som man betalar för. Jag har haft tur hittills, tror jag. Jag har dessutom på "gamla dagar" hittat ett guldkorn, Skobes i Flen. Trevligt bemötande, kunnig personal som lyssnar på vad man har att säga och ett acceptabelt pris. Med god marginal understigande priserna i storstäderna.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Sådär, då tände sig servicelampan idag.
Tur man har den absolut mest ärliga tekniker som gör jobbet.
En person som inte har förmågan att fuska utan att jag vet om det, eller ej besitter förmågan att ljuga för mig.

Gammal bil = gör det själv. :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, i många fall är "själv bästa dräng". :roll:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tyvärr ja.
Skulle gärna lämna in bilen för service och det har inget med priset att göra att jag drar mig för det, utan det handlar enbart om förtroende..
Och det är ju inget man får över en natt dessvärre..
Användarvisningsbild
av bem
En fördel med personlig servicetekniker är att de skall se en i ögonen nästa gång (om det blir nån nästa gång vill säga). De kan helt enkelt inte fuska hur som helst med hedern i behåll, i alla fall inte i längden för det genomskådar man nog rätt kvickt. De kan inte "gömma" sig på samma sätt som kanske var möjligt förr? Även om den där undersökningen är nedslående så har jag faktiskt aldrig varit på service eller reparation utan att få stämpel i servicebok, protokoll från utförs service och fullständig specifikation vad både arbete och material kostat till sista korvöre. Senaste 16 åren på Volvo verkstad, hos Helmia som de heter. Ovanligt, undantag som bekräftar huvudregeln? Fast jag vet inte om det märks nån skillnad egentligen hos min verkstad som det var förr mot nu med personlig servicetekniker. Min Volvoverksta är på mindre ort så kan ha lite med det att göra också, folk känner varandra på ett annat sätt än i större städer där man är mer anonym.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
På de större verkstäderna är det viktigt, men på de mindre är hela verkstaden en enda personlig tekniker.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]

230fk går snålt