Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maplesyrup
Tjena! Jag är på gång o köpa en volvo xc60 d3 awd 2011automat. Är det något man bör veta om den här modellen? När är det kamremsbyte på den här modellen?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kamremsbyte vet jag inte när det är på den modellen men har för mig att dom stora servicen är vid 12.000 mil & 18.000 mil. Du bör också kolla på en XC60 som har Sensus-skärm det kom till Modellår 11B och jag upplever att kvalitetskänslan är betydligt bättre i XC60 som har Sensus-skärmen än dom som inte har det. Här kommer bild på hur det såg ut i vår XC60 med sensus.

Bild

Bild

Man saknar den ljusa inredningen redan men tyvärr har den utgått ur sortimentet. :(

Här är en bil utan Sensus och då är det en liten svart/vit skärm istället.

Bild
av Maplesyrup
Ok då har den sensusskärm. Har läst mig fram till att det kan vara kamremsbyte vid 18000 mil men är inte riktigt säker så om det är någon som vet så får de gärna meddela det:)
av Lövet
Det är kamremsbyte vid 18000 så länge det är en diesel. Jämfört med många andra märken är Volvos kamremsbyten på femmorna billigt så det är inte större grej att tänka på.

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]