- fre 27 dec 2013, 11:19
Efter att jag hade tränat här om dagen så startade inte min bil. Motorn bara gick runt utan att starta när jag trycktre på knappen. Bogserade sedan hem bilen till mina föräldrar där jag provade med att koppla loss batteriet, kolla säkringar och ladda batteriet. Upptäckte dagen efter att låsen betedde sig konstigt, provade att sätta in nyckeln i nyckelhållaren (bredvid start-knappen) men den "sög inte åt sig" nyckeln. När jag tryckte på start sa den att den inte hittade nycken. Provade att låsa och öppna bilen igen (även att låsen betedde sig konstigt och bara låste bagageluckan) för att prova att starta igen. Då gick motorn runt men utan att starta. Jag började misstänka att det var något fel på nyckeln (som hängt med på många svettiga träningspass) och hämtade tjejens nyckel. Då startade bilen utan problem. Allt gott min nyckel är trasig, bara att köpa ny tänkte jag. Vi kom dock bara 200 meter innan bilen dog och vägrade att starta (då var båda nycklarna i bilen). Oavsett vilken nyckel vi provade, även om vi gick iväg med ena nyckeln eftersom vi trodde att den kunde störa. Provade att lägga av batteriet i någon timme men med samma resultat. Lade nycklarna lång bort från bilen över natten. När jag återkom dagen efter, provade jag med min sambos nyckel och bilen startade precis som vanligt. Min nyckel har den senaste dagen inte varit i närheten av bilen och bilen har varit då fungerat som vanligt.
Tror ni att min nyckel kan störa ut bilen? Jag fick känslan att det var så, men det känns ändå orimligt att efter att ha startat med min sambos nyckel att min kan störa ut och döda bilen. Nu ligger min nyckel hemma hos mina föräldrar och jag vågar int hämta den. Någon som vet vad felet kan vara eller varit med om något liknande? Tror ni kan kan hämta min nyckel om jag tar ut batterierna? Eller är allt bara en slump att bilen startat med min sambos nyckel?
Det gäller bilen i signaturen.
Tror ni att min nyckel kan störa ut bilen? Jag fick känslan att det var så, men det känns ändå orimligt att efter att ha startat med min sambos nyckel att min kan störa ut och döda bilen. Nu ligger min nyckel hemma hos mina föräldrar och jag vågar int hämta den. Någon som vet vad felet kan vara eller varit med om något liknande? Tror ni kan kan hämta min nyckel om jag tar ut batterierna? Eller är allt bara en slump att bilen startat med min sambos nyckel?
Det gäller bilen i signaturen.
Senast redigerad av 1 torwald, redigerad totalt 0 gånger.
V60 D4 AWD Summum BE PRO MY15, DS, Lastpkt.,VOC, Electic silver.
V70 II 2,4d Summum MY10 *såld*
V70 II 2,4d Summum MY10 *såld*
- By AndersB79