- fre 27 dec 2013, 18:33
Har tidigare haft problem med att belysningen inte startar när man öppnar passagerardörren; lyser varken i kupén eller den röda lampan. Detta fel har uppstått på vinterhalvåret och i samband med nederbörd. Min tanke var låskistan och jag har inte orkat kika på det.
MEN sedan ett par dagar lyser inga lampor oavsett vilken dörr man öppnar. Jag misstänker fukt nånstans i motorrummet men jag kan ha fel.
Jag kan också tillägga att ABS:en och TRACS ballar ur när det är blött ute. Jag vill tro att dessa fel hänger ihop med dörrarna på nåt olyckligt sätt. Har gjort rent kontakterna vid framhjulen och mätt fram rätt värden på givarna. Och kransarna är hela. Kanske inte hänger ihop men jag slänger ut infon ändå.
Vart kan jag börja felsöka? Vart sitter lämpliga kontakter att göra rent?
Ps. Jag har använt den ruggigt dåliga sökfunktionen i forumet utan vettiga resultat. Ds.
MEN sedan ett par dagar lyser inga lampor oavsett vilken dörr man öppnar. Jag misstänker fukt nånstans i motorrummet men jag kan ha fel.
Jag kan också tillägga att ABS:en och TRACS ballar ur när det är blött ute. Jag vill tro att dessa fel hänger ihop med dörrarna på nåt olyckligt sätt. Har gjort rent kontakterna vid framhjulen och mätt fram rätt värden på givarna. Och kransarna är hela. Kanske inte hänger ihop men jag slänger ut infon ändå.
Vart kan jag börja felsöka? Vart sitter lämpliga kontakter att göra rent?
Ps. Jag har använt den ruggigt dåliga sökfunktionen i forumet utan vettiga resultat. Ds.
Volvo V70(I) 2.5 20V -97
170HP
B5254S
Motronic 4.4
Automat
170HP
B5254S
Motronic 4.4
Automat