Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
KnotVillage skrev:Det går ej att ändra i IE11.
Går att ändra läget även i W8.1
provade själv, då jag blev nyfiken på problemen.
MEN.
Kompatibilitets läget fungerar iaf inte för VIDA i W8.
Det är några web komponenter som saknas och man får en uppsjö av meddelanden från VIDA om errors.

Även i W7 och IE11 så fungerar inte kompatibiliteten.
Så det är bara glömma vida i IE11 oavsett
av KnotVillage
Precis, på W7/W8 kan du köra IE10 och då fungerar det, det kan du även nedgradera om du råkat uppgradera till IE11. 8.1 går det ej.
av T-rex
Jag fick samma problem som Matte75, när min dator hämtade uppdateringar, och just uppdateringen microsoft framework 4.5.1 ställde till det, när jag tog bort den uppd. så fungerade vida utan probl igen. Bara en tanke 8) kör IE 9 win ultimate
av T-rex
KnotVillage skrev:FW 4.5.1 går säkert heller ej att ändra i 8.1.
Nä inte ändra men kanske ta bort :)
av seimila
När jag ska skapa en arbetslista i Vida 2013a så får jag error hela tiden. I övrigt så verkar allt i programmet fungera.
Några tips?
av T5Driver
Installerade VIDA 2012B på min laptop idag, (Win 7 ultimate, IE9) utan problem. När jag ska logga in på inloggningssidan med "1" eller "admin" så laddas sidan till hälften sen kommer det upp en ny ruta där det står: use your VCC CDSID to login. Under texten finns två rader: username och password. Skriver jag nått i fälten och trycker på login kommer en text upp: fel användarnamn eller lösenord. Därefter står det : kan inte kontakta värddator. Tips någon, alla förslag mottages tacksamt.
av KnotVillage
seimila skrev:När jag ska skapa en arbetslista i Vida 2013a så får jag error hela tiden. I övrigt så verkar allt i programmet fungera.
Några tips?

Varför ska du skapa en arbetslista?
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 241

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]