Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Fritteh skrev:Ligger nu återigen på tresiffrigt, köplats 501. Hämtar bilen imorgon :)
Härligt! Vad blev det för kärra?
av FBeckius
FBeckius skrev:Hoppas verkligen de skeppar iväg bilar 24/7. Min säljare sa i fredags att min bil var färdigbyggd men inte reggad eller ordnat med transport.
Min säljare ringde idag. 7:e januari blir det leverans av bilen. Är det någon annan som fått sin XC60 med vea levererade ännu?
Användarvisningsbild
av Phyxius
Hittade min bil hos åf idag, som planeras för lev v.2. Riktigt snygga transportskador på fronten. Tyvärr var inte säljaren på plats men jag hoppas dom byter hela kofångaren och inte lackerar om den skadade. Det accepterar jag inte!!
BildBildBild
av Droopy
ser ju ut som om den stått och gungat fronten mot en vägg i 200mil, fyfan va tokig jag skulle bli.
av Ulmerkotte
Usch va tråkigt!.. :( Vad är det med den andra bilden?..Kåpan till dörrhandtaget ligger i bilen, normalt. ( Keyless.)
av PFA
FBeckius skrev:
FBeckius skrev:Hoppas verkligen de skeppar iväg bilar 24/7. Min säljare sa i fredags att min bil var färdigbyggd men inte reggad eller ordnat med transport.
Min säljare ringde idag. 7:e januari blir det leverans av bilen. Är det någon annan som fått sin XC60 med vea levererade ännu?
Vad roligt! Vad har du för köplats på Min Volvo? Jag tror du blir bland de första som får sin XC60/VEA. När jag var hos ÅF för några dagar sedan så hade de inte fått in någon XC60 som demobil ens. Jag har köplats 5142 med beräknad leverans vecka 6, men hoppas de jobbar undan ordentligt när de kommit igång igen.
av PFA
Otroligt tråkigt för dig! Privatköp eller tjänstebil? Kan ju egentligen kvitta, men är det privat så svider det ju extra mycket.

Vad har du för spec? Summum, Sportpaket, Lastpaket...? D4? Automat?
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: bilder borttagna
av Jankerules
Så tråkigt att se sin nya bil repad och skadad innan leverans :( :(
Idag blev jag nerflyttad 500 platser i leveranskön och leveransvecka framflyttad från V2 till V3, bilen har stått i leveransstatus 7 sedan 18/12!
Någon som vet vad det kan bero på?
Hoppas dom inte hittat något fel vid testerna, vill ju inte ha något "måndagsex"
av Fritteh
PFA skrev:
Fritteh skrev:Ligger nu återigen på tresiffrigt, köplats 501. Hämtar bilen imorgon :)
Härligt! Vad blev det för kärra?
Det blev en V60 T5 summum (mörk klädsel och mörkt innertak), caspian blå, driver support, teknikpaket pro , lastpaket, backkamera, elvärme i ratt, paddlar, hastighetsberoende servo och lite annat smått.

Har inte hunnit köra särskilt mycket med den ännu men är grymt nöjd så här långt!
Användarvisningsbild
av Phyxius
Nä, riktigt trist men allt annat än perfektion kommer inte att accepteras. Min gissning är att dom beställt en ny kofångare redan. Annars skulle dom redan ha skruvat lös den andra och börjat jobba på den. Dom har bevisligen haft inne bilen och börjat avemballera den. Det där med kåpan till dörrhandtaget hade jag ingen aning om. Trodde det var ännu en transportskada men det bar ju tur att det inte var det.

Bilen är en privatköpt XC60 D4 AWD Summum BE med sportpaket, klimatpaket VOC, blond/mörkgrått sportläder med mörkt tak, tonade rutor, Driver Alert, integrerade barnstolar, m.m.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 55

Jag håller på att felsöka på[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag i[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]