Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick vår V70 MY14 för ett par veckor sedan. Skull igår ansluta GPS:n till 12 volts uttaget men upptäckte till all förtret att det sitter ju helgalet mellan framsätena. Samma problem uppkommer när man har telefonen i sin hållare och behöver ladda. Hur har ni andra löst det? Lägger ni ner GPS/ telefon i förvaringsuttrymmet mellan sätena vid laddning, eller? Ganska surt när man är i behov av GPS:n.

Edit: Mb fel.
Jag har löst det genom att dra fram en Cigguttags-hubb från uttaget i baksätet (där i mitten i bakre delen av mittkonsollen) fram till utrymmet där precis framför mitkonsollen. Jag köpte en med 4st ingångar, då har jag uttag för både telefon, Gps, Dashcam och en extra om det skulle behövas.

Droopy...på min MY13 (och då troligen också 14) sitter uttaget innanför luckan.. Man måste alltså antingen ha luckan lite halvöppen, alternativt klämma strömkabeln eller lägga det man laddar i lådan.
Droopy skrev:Jag använder uttaget som sitter mellan framstolarna till GPS/telefon fattar inet vad du menar med att det sitter galet?
Laddkabeln hamnar ju då hängandes över växelspaken.
Jag får nog som de andra gjort, dra en förlängningskabel. Funderar på om det går att fästa den lite snyggt bakom mittkonsollen.
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]