Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nicwei01
Hej,
Jag går i framtida V8-konvertering av en V70 2004 och har funderat på en alu V8 från GM, TREMEC och annan bakaxel. Jag har senare funderat över om en B8444S möjligen skulle passa mot en M66? Är det någon här som vet och om detta paket skulle kunna få plats i motorbrunnen? Självklart skulle man ju behöver förstärka M66:an.

Tacksam för ider och tips :-)

Nicklas
av basberoende
Som jag förstod på din beskrivning ska du ha bakhjulsdrivet? Varför krabba till det med en låda till en framhjulsdriven bil då? Det blir ingen optimal lösning, såvida du inte bakmonterar motorn. Hade du tänkt ha motorn rak eller tvärställd? Jag hade nog satsat på en Getrag låda istället.
Användarvisningsbild
av nicwei01
Jag har gått med båda tankarna, bakhjulsdrivet eller framhjulsdrivet. Bakhjulsdrivet blir en större operation jämfört med om man kunde klämma ned ett motorpaket i befintlig motorbrunn. Just nu skulle jag bara vilja veta om en B8444S är kompatibel med en M66.

Med vänlig hälsning

Nicklas
av basberoende
nicwei01 skrev:Jag har gått med båda tankarna, bakhjulsdrivet eller framhjulsdrivet. Bakhjulsdrivet blir en större operation jämfört med om man kunde klämma ned ett motorpaket i befintlig motorbrunn. Just nu skulle jag bara vilja veta om en B8444S är kompatibel med en M66.

Med vänlig hälsning

Nicklas

Med tanke på hur stort ingrepp du vill göra så kan du få en M66 att passa. Frågan är hur mkt jobb du vill lägga ner samt pengar. Det är inte några större bekymmer att svetsa om sprängkåpan på en M66 så att den passar motorn.
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]