- tis 16 jan 2007, 09:22
Då tycker jag det är bättre att de har en alkoholkontrol istl för att gömma sig i busken med en laser. Så länge det gör de, kommer
jag varna andra bilister.
Men som sagt tidigare, jag varnar aldrig för en nykterhetskontroll.
Tyvärr ser jag klart fler laser kontroller än nykterhetskontroller,
för man får ju in mer pengar då.
anp skrev:branx skrev:Du kanske borde börja tänka efter?anp skrev:Hur vet du att de du möter bara kör för fort, och inte är påverkade eller färdas snabbt i en stulen bil?Eller att det är en YETI som rymt från en forsknings anläggning!
Allvarligt, jag kan inte alltid tänka på vad det KAN vara,
då hade jag inte vågat gå ut.
Ca, 30% av alla okommna förare i trafiken, var konstaterat påverkade vid olyckstillfället.
Ett antal % tillkommer då döden inträffat senare än olyckstillfället, och den döde kanske fått blodtransfusioner mm, så att ev, spår av påverkan vid olyckstillfället försvunnit.
Dessutom kontrolleras inte alltid ev, alkohol eller drogpåverkan av läkare eller ambulanspersonal vid trafikolyckor. ( egen erfarenhet av påverkad, bekants trafikolycka )
Alla som tas för rattfylla ( påverkan av något slag ) tas inte enbart i de renodlade nykterhetskontrollerna.
Är du påverkad och har tagit steget till att köra bil under påverkan, har du förmodligen inte så stor respekt för hastigbegränsningar heller.
Hellre lever jag med vetskapen att en bekant eller släkting, blivit av med körkortet för fortkörning. Som för övrigt är en medveten, kalkylerad risk de flesta förare tar, och är medveten om då de kör för fort.
Än att jag lever med vetskapen att densamme kanske skadat någon annan i trafiken då denne varit påverkad, för att jag varnat för en poliskontroll.
Då tycker jag det är bättre att de har en alkoholkontrol istl för att gömma sig i busken med en laser. Så länge det gör de, kommer
jag varna andra bilister.
Men som sagt tidigare, jag varnar aldrig för en nykterhetskontroll.
Tyvärr ser jag klart fler laser kontroller än nykterhetskontroller,
för man får ju in mer pengar då.