Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimhed
Hej
Har en V70 99:a och för ett par dagar sedan märkte jag att centrallåset inte låste bakluckan. Illa tänkte jag och började se till att inget värdefullt fanns kvar i bilen (nyckellåset till bakluckan är av okänd anledning plomberat och borta).
Vid ett tillfälle låste jag bilen med luckan öppen, och då låste det. Glad i hågen tänkte jag "bra att det fungerar igen" och stängde. Nu är den låst :(

En tanke var att batteriet var svagt och inte orkade då luckan var stängd (men orkade då luckan är öppen), så jag startade motorn och försökte öppna via panelen, men utan lycka.

Två frågor:
1. Någon tanke vad det kan vara för problem?
2. Hur "panik"-öppnar jag bakluckan (då jag inte har ett fungerande lås)

När jag köpte bilen (3-4 år sedan), fick vi byta elkabeln till bakluckan då den var sönderklämd. Kan det vara det igen? Lite skumt att det fungerar med lucka öppen men inte stängd.

Tacksam för svar
Nimhed
Användarvisningsbild
av Nexus
på 99-00 valde volvo ta bort låset på bagageluckan så du är inte ensam ha så.
Skulle tro det är kabel som strular igen eftersom det fungerar i ett visst läge.
Riva panelen är nog ända utvägen komma åt öppna igen...
av Nimhed
Något handtag finns inte på insidan.

Jag tackar för era svar, trots att de var lite nedslående :(
av Kena
Samma problem som jag hade för en månad sedan. Kryp in i bagaget och lossa panelen på vänstra sidan där högtalaren sitter. Under den hittar du där kablaget kommer in från luckan in i kupen och med 99% säkerhet så har du några kablar som håller på att gå av eller redan har gjort det.
Så här kan det se ut, rulla ned på sidan http://www.zatzy.com/teknik/355634-inne ... -99-a.html
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nimhed skrev:Något handtag finns inte på insidan.

Huh? Tog dom bort handtaget på insidan -99 också? Låter ju lite märkligt iom. att man kan ha extra stolar där bak... Samt rätt farligt, t ex om man har en hundbur och av någon anledning kryper in i den, och bakluckan smäller igen... Då tar man sig ju inte ut :roll:
Airbag

Det är de här som mest troligt är f[…]

Det finns inte Rattvinkelgivare på skruvat e[…]

Absolut något sämre komfort. Har du set[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bät[…]