Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hejsan alla glada!

Idag så när jag skulle gå in efter julhandlingen så skulle jag larma bilen precis som vanligtmen upptäcker då att lampan lyser där bak och sen att bilen i nte larmas men låser sig. Sätter i nyckeln igen och ser att lampan på instrumentpanelen lyser som att bakluckan är öppen fast den inte är det.

Sitter de något som känner av om den är stängd eller något i luckan?? Eller va kan de va som spökar tro? :s
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, det sitter en brytare precis som dom övriga 4 dörrarna, som säger åt bilen att en dörr är öppen eller stängd.
Vart den sitter har jag dock ingen koll på, antingen sitter den i låskistan som dom övriga dörrarna, eller så sitter den vid gångjärnen någonstans.
Användarvisningsbild
av DooZeR
Okej! :) är det enkelt att se denna brytare om den sitter i låskistan eller måste jag kanske montera ner hela kistan?

Ser inget vid just gångjärnen nämligen :p
Användarvisningsbild
av js1
Ja, du måste demontera låset. Inget svårt men en del jobb.
Användarvisningsbild
av js1
Både och men det är inga konstigheter, ganska straight forward. Av med klädseln sen ger det sig själv.
Användarvisningsbild
av js1
Både och men det är inga konstigheter, ganska straight forward. Av med klädseln sen ger det sig själv.
Användarvisningsbild
av js1
Stäng av belysningen med omkopplaren vid lampan så riskerar du inte att lämna bilen med lampan tänd.
Användarvisningsbild
av Perc
Bakluckeklädseln sitter dåligt fast på dessa och det blir nog inte bättre av att du tar loss klädseln en gång.

Volvo har en repsats med nya plastclips och plåtbitar för att reparera de sönderspruckna hålen som clipsen ska fästa i. Kostar knappt något. Jag monterade på min 855:a i tiderna, lätt att göra och fungerade fint.
Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&[…]