Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Köp ny vajer och titta ordentligt på delarna, det går att se hur det ska sitta ihop. Det finns två tillverkare, Electrolux och SWF. Du måste veta vilken det är för att få rätt vajer. Kolla på motorn.

Spänn vajern ordentligt och fetta in alltohop innan du sätter tillbaka mekanismen.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Sparkz skrev:Köp ny vajer och titta ordentligt på delarna, det går att se hur det ska sitta ihop. Det finns två tillverkare, Electrolux och SWF. Du måste veta vilken det är för att få rätt vajer. Kolla på motorn.

Spänn vajern ordentligt och fetta in alltohop innan du sätter tillbaka mekanismen.
Har köpt en vajer nu och ser att min hade gått sönder, vettifan om jag fattar hur den ska sitta dock. Ingen som har en bild ? :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Typ så:
Bild
Kolla hålen i skenan så rätt ände hamnar överst när vajern korsar sig själv.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Såg i början inte den bortre fästpunkten då vajern var av och låg kvar en bit där, men nu såg det genast mer logiskt ut. problemet e fixat, men tack för hjälpen!

naturligtvis bröt jag av en torkararm dock :p 413:- Volvo jippi!

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]