...

Moderator: Moderatorer

Det är bara rent sölande det handlar om på påfarter, för jag ännu inte varit med om en sådan där jag inte lyckats komma upp i hastighet ens med min gamla Opel som inte har mer än 90Hk.

Nä, se till å trampa ner pedalen så man möter upp tempot på vägen man ska ut på,, sen väl ute på vägen kan man efter ett litet tag välja sitt eget tempo.
Pyttelite OT kanske...

@joel80: Har äntligen beställt en kamera nu som det var på tal om för över 6 månader sedan :) Glömdes av tyvärr... Kommer väl på posten om någon månad eller nått antar jag.
Har monterat din kamera permanent på något sätt? Tänkte på kablarna. Kommer få skarva 12V uttaget vid växelspaken och gissningsvis lägga ett uttag i handsfacket eller någonstans runtom där det inte är så synligt.
Om du har dragit fast kabel osv, vad för uttag osv har du använt för att göra allt snyggare?
Jag har dragit en kabel från uttaget i baksätet med en usb-hub med 4 utgångar som jag halvt gömt i utrymmet bakom instrumentpanelen.. Sen går alla sladdar dit.. GPS, mobilladdare, dashcam, sen en ledig för gäster. :) Jag borde fixa in den i handsfacket kanske.. :)

Kan fota nån dag i mellandagarna när det e lite ljust ute.

Edit:
Jag hittade att jag hade några bilder på det tidigare i den här tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=44

Jag har bytt kamera sen dess, men kablarna går typ likadant, förutom att jag nu använder skarven mellan solskyddet och A-stolpen för sladden så den är ännu mindre synlig, och då tror jag att den inte heller ligger i vägen för sidokrockskyddet.
Hittade inte bilder på själva monteringen av kablar å usb hub men har nog kanske en hyfsad tanke.
Ja en USB hub hade vart kanon. Tyvärr verkar GPSen jag beställt ha någon spänningsomvandlare på kabeln så det blir nog jobbigt att byta ut ciggänden på kabeln till usb. Vill heller inte klippa sönder originalkabeln :-)
Blir att dra ett extra cigguttag att koppla till. Gäller bara att hitta ett bra ställe att gömma skräpet :-)

Vart sitter alla krockskyddssakerna på bilarna? Tänkte dra kabeln längs taket och ner för stolpen och till väl valt område att koppla ihop.
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. förlåt, jag julyrar. Jag har en Cigg-hub med 4st cigguttag framdraget. :)

Den bild som fanns med i inlägget jag länkade:
Bild

Lite av en sladdhärva som jag nån gång skulle behöva göra något åt.

Du ser en tjockare sladd som går bakåt i bilen, mot uttaget i baksätet. Sen är det den som går nedåt som är till Daschcamen, den som går uppåt går till min aktiva Brodit-hållare för mobilen och en tredje går på andra sidan panelen upp till GPS-en som sitter precis till vänster om den. Den sladd som går uppåt har jag lyckas knöka in lite bakom panelen nu så den syns inte lika mkt som på bilden.
timebandit skrev:Hittade inte bilder på själva monteringen av kablar å usb hub men har nog kanske en hyfsad tanke.
Ja en USB hub hade vart kanon. Tyvärr verkar GPSen jag beställt ha någon spänningsomvandlare på kabeln så det blir nog jobbigt att byta ut ciggänden på kabeln till usb. Vill heller inte klippa sönder originalkabeln :-)
Blir att dra ett extra cigguttag att koppla till. Gäller bara att hitta ett bra ställe att gömma skräpet :-)

Vart sitter alla krockskyddssakerna på bilarna? Tänkte dra kabeln längs taket och ner för stolpen och till väl valt område att koppla ihop.
Kuddar är vid sidan om sätena, ovanför fönsterna ända bak (gardinen) och sen dom vanliga i ratt och instrumentpanel. Finns bilder i instruktionsboken :)
Tack båda :)

Så du menar att det sitter kuddar längsmed hela panelen i taket? Det gör det lite värre då att kanske demontera stolplisterna och trycka in och gömma kabeln snyggt då?
Om jag gjort lite av läxan så är det i taket från innerspegeln till sidan, lossa panelen till a-stolpen och sedan är det mer eller mindre klart. Men då sitter det nått dumt på A-Stolpen då?
Får ändå kolla lite manualer etc så man inte gör något dumt :D
Det går att gömma kablarna smidigt längst med a-stolpen genom att bara trycka in den längst med listen. Den syns inte, och sitter inte hårt nog eller ivägen för krockkuddarna.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
av timebandit
joel80 skrev:Det går att gömma kablarna smidigt längst med a-stolpen genom att bara trycka in den längst med listen. Den syns inte, och sitter inte hårt nog eller ivägen för krockkuddarna.
Skall prova detta först :)
Tack.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 356
Köp av V40

Hade börjat med att skumma igenom dessa tr&ar[…]

Larmsystem