Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ptrj
Vad har ni för tips på kabeltätning till genomföringen in i lyktan? Inhandlade en typ av 4-ledare snabbkontakt tidigare på Elfa. Tror dock inte att jag kan använda dessa i något av täcklocken då de bygger för mycket på längden. Vill ogärna borra i själva huset.
Brainys gummitätning(?) ser lovande ut. Vart köper man dessa?
av jpennerb
Nu har jag testat en del med helljuset som är konverterade med xenon(55w). Måste medge att det är ett väldigt lyft jämfört med orginal halogen som satt där innan. Ljusbilden liknar den som man har med extraljus, både längd och bredden är bra. Det som kan vara lite irriterande är uppstarten, fast det är special ballaster för ändamålet. Men halvljuset som viks upp hjälper till en del. Nu när jag vet att jag ska ut i mörkret brukar jag "laddda upp" helljuset innan jag åker iväg så kommer dom sen fort upp i styrka.

Kan verkligen rekommendera detta för oss som inte har behov av extraljus då man bor där det är tätbefolkat. Hade jag bott i högre upp i landet eller i glesbygden hade det givetvis suttit extraljus monterat! :D
Användarvisningsbild
av Brainy
ptrj skrev:Vad har ni för tips på kabeltätning till genomföringen in i lyktan? Inhandlade en typ av 4-ledare snabbkontakt tidigare på Elfa. Tror dock inte att jag kan använda dessa i något av täcklocken då de bygger för mycket på längden. Vill ogärna borra i själva huset.
Brainys gummitätning(?) ser lovande ut. Vart köper man dessa?
Såg inte ditt inlägg förrän nu.

De följde med kittet från xenonkungen.
av perhall
Frepet skrev:Är det någon som konverterat en MY13 med aktivt helljus? Problem, tips?
Helljuset, den separata lampan, är inte aktiv så för den borde det inte vara någon skillnad.
Ph
av Calvin
Ha precis installerat ett 70W-kit från Humanhabit. Vilken skillnad det blir. Tack Camel och Brainy för kunskap och inspiration.

Jag byggde enligt Camels förslag med ett relä på var sida. Fick in relä och diod-brygga inne i lamphuset och ballast utanför. Har än så länge inte satt fast ballasten med det blir sannolik enligt Brainys lösning. Enda miss jag gjorde var ett koppla fel på plus och minus i lampkontakten. Detta gjorde som tur väl var endast att sen säkring gick (tur ska man ha ibland).

Än en gång tack för alla tips.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 25

Hej! Mitt kvarstår även efter jag bytt […]

Hei!, se denne på youtube: https://www.youtu[…]

OM RYSSEN KOMMER

Det verkar gå bra för Ryssland nu... EU[…]