Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thompa73
Snälla hjälp!
Jag har spolat igenom motor samt värmepaketet och jag har absolut ingenting som blockerar samt haft bort kupesensor och gjort rent....
Men, fortfarande ingen tillstymmelse till värme. Vad kan det vara för fel. Inga felkoder
av Thompa73
Ja det gör det men frågan är om det cirkulerar tillräckligt, för att om jag ger mkt gas då trycker värmen på men om jag går ned på tomgång så blir det nästan kallt. Min fundering är om det kan vara vattenpumpen som börjar ge sig.
av Thompa73
Ja det gör det men frågan är om det cirkulerar tillräckligt, för att om jag ger mkt gas då trycker värmen på men om jag går ned på tomgång så blir det nästan kallt. Min fundering är om det kan vara vattenpumpen som börjar ge sig.
När jag spolade igenom med vatten bara genom elementet så blev det jätte varmt och jag har väl ca 60 grader på vattnet.
med det du beskriver så går inte värmaren öht.
av Thompa73
Fläkten går som den skall, dock går ej dieselvärmaren då det troligen blivit överhettat och den har slagit ifrån pga överhettning. Antagligen för att det är dålig cirkulation
av eddar
Thompa73 skrev:Snälla hjälp!
Jag har spolat igenom motor samt värmepaketet och jag har absolut ingenting som blockerar samt haft bort kupesensor och gjort rent....
Men, fortfarande ingen tillstymmelse till värme. Vad kan det vara för fel. Inga felkoder
Har du spolat gjennom båda veier ? Var en tidligere som sa at det er viktig.
Om du blåser ut vattnet etterpå og fyller opp paketet med kylmedel innan du kobler sammen,
så blir det mindre luft i systemet som kan hindre sirkulasjon.

(Jeg hadde samme felet, og det ble perfekt etterpå.)

God Jul !
Användarvisningsbild
av PaNi
Blir motorn varm? Min erfarenhet av V70 D5 2006 var att man så här års var tvungen att komma upp i motorvägsfart för att kylvattnet skulle bli varmt utan dieselvärmare. Låg temperaturen kring noll och man fes runt i 70 blev motorn inte varm och följaktligen inte kupén heller.

Hej, Jag är ingen mekaniker så detta f[…]

Elpriset

:-D 25,2 kWh idag. Helt rena och snygga paneler. B[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mell[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöver […]