Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

benka1 skrev:verka ju as -seg jmf med min t4-98 som laddar 0,9!
jo fast sen har du t4an med på minst 40 pollar mer o kraftigare turbo ;)
Fast är din orginal ska den ju bara ladda 0,5 så det är skummt att den ladda 0,8!
Borde vara nån läcka så att den drar in mer undertryck-nån av slangarna som är dålig som går till brt,n?
Givaren till ic gör nog inte att det blir högre laddtryck om den är trasig!
tyckte ändå att den gick rent o fint genom registrett,fast kanske äldre inslag av video?
äldre inslag? vad menar du med det, filmen har jag spelat in själv ^^ farsan kör vid det tillfället.. hittade spricka i ena tänspolen. skall köpa ny i mellandagarna sen skall även soppatrycket kollas under körning, återkommer
rudarmy skrev:om du inte vill betala 781kr för en ny spole så har jag både ny å beg till salu

mvh bengt
fixar sig, köper biltemas för 380 elr va de e de tar :P

men ja de e troligtvis spolarna, en hade spricka i sig, så vi bytte den till en annan med spricka, så betedde den sig liknande men värre
Hoppas det är det som är felet,mina båda va det sprickor i plasten men det va inte det som var mitt fel-
utan soppapumpen som ej orka ge rätt tryck.Så både spolar ,tändstift,filter/pump,olje byte/filter,byte av vevhusventilation/rengöring+sportfilter biltemas stora(röd) blev det för mig -liten service mao!Ha ha
Betala runt 1500:- för allt o gjorde jobbet själv :lol:
Spolarna hitta jag på tradera begade men som ny 100:-st
Simon17 skrev:
rudarmy skrev:om du inte vill betala 781kr för en ny spole så har jag både ny å beg till salu

mvh bengt
fixar sig, köper biltemas för 380 elr va de e de tar :P

men ja de e troligtvis spolarna, en hade spricka i sig, så vi bytte den till en annan med spricka, så betedde den sig liknande men värre
gör som du vill, men just tänddelar o tex termostat köpes originalgrejer!
min åsikt o framförallt egen erfarenhet, så surt å behöva lägga ytterligare pengar när man inser att man behövde volvo original iaf..
sen har jag inte sett just tändspolar(1275602) på biltema har du länk?
EDIT: hittade!
hur som, lycka till!
Är lite skeptisk till spolarna från biltema,köpte till en audi förr men det funka ej för lågt motstånd
Fick byta tändkablar men gick ej bra ändå-slutade att jag lödde bort modulen iden o satt tebaks i orginalspolen !
Sen gick den o kör med orginal stift o spolarna nu i t4:an-resten kan man kanske köpa från biltema?
God jul/benka1

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]